مبارزه با قاچاق دام با صدور کارت تردد عشایری در فارس

بهرامی گفت: تداوم صدور کارت تردد عشایری در استان فارس موجب مبارزه با قاچاق دام و تسهیل تردد عشایر و دام عشایری در فصل کوچ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (سه شنبه 18 آذر) از صدور کارت تردد عشایری در فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت:  از شهریور امسال بیش از یک هزار و 500 کارت تردد عشایری در استان فارس با هدف سامان دهی دام های عشایر صادر شده است.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: صدور کارت تردد عشایری در جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی دام عشایر، عشایر واقعی و تسهیل در تردد عشایر و دام های عشایری در کوچ بهاره و پاییزه نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل پراکندگی عشایر در استان با صدور کارت تردد عشایری می توان در هویت‌دار شدن دام عشایری گام موثری برداشت که موجب مقابله با قاچاق دام نیز خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر فارس اعلام کرد: برخورداری از کارت تردد دام، سند هویت دام و صاحب آن به شمار می رود و در استان فارس با همکاری امور عشایر شهرستان ها و23 شرکت های تعاونی عشایری در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در نظر داریم با تداوم این طرح تا پایان سال  کارت تردد برای تمام عشایر فارس صادر شود و نیروی انتظامی استان نیز در فصل کوچ با دام های فاقد پلاک گذاری و کارت تردد برخورد خواهد شد.

کد خبر 1001605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha