تمامی وجوه التزام دریافتی از مشتریان صرف کارهای عام المنفعه در استان می شود

حسینی با اشاره به اجرای طرح استفاده از وجه التزام در استان گفت: با هماهنگی های انجام شده، تمامی وجوه التزام دریافتی از مشتریان بانک مهر خرج کارهای عام المنفعه در استان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « امیر حسینی» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با هدف کاهش دغدغه های مردم به سهامداری 10 بانک بزرگ در 22 آذرماه سال 86 آغاز به کار کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در حال حاضر 521 شعبه در سراسر کشور فعالیت می کنند که در فعالیت های خود توجه ویژه ای به بحث اشتغال زایی داشته اند و طرح های خوبی نیز انجام شده و از سمت معیشت به سمت اشتغال حرکت کرده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 10 میلیون نفر در سراسر کشور جذب این بانک شده اند که 8 میلیون نفر از آنها تسهیلات دریافت کرده اند.

حسینی گفت: 25 درصد تسهیلات قرض الحسنه کنونی توسط این بانک ارائه شده است در حالی که تنها 5 درصد منابع قرض الحسنه را در اختیار داریم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: تاکنون تفاهم نامه با بخش ها مختلف داشته ایم که نمونه آنها کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی، بنیاد مسکن، زنان سرپرست خانوار، دانشجویی است و خوشبخانه هم اکنون هیچ وام ازدواجی در صف انتظار داریم.

وی گفت: برای اولین بار وجه التزام دریافتی از تسهیلات مشتریان تماما خرج کارهای عام المنفعه در استان می شود که این گام مثبتی در جهت مسئولیت اجتماعی ما است.

حسینی بیان کرد: امروز ما حاضریم که به تمام مردم یزد وام کالا کارت را پرداخت کنیم اما باید شرایط آن را داشته باشند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: بیش از 240 هزار فقره در استان در این بانک حساب دارند و 340 هزار فقره حساب نیز در استان افتتاح شده ست.

وی افزود: 220 هزار فقره در استان تسهیلات دریافت کرده اند که نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این قالب به مردم ارائه شده است.

حسینی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی طرحی با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی و دستگاه های مرتبط داشتیم که به مشاغل آسیب دیده از کرونا تا سقف 20 میلیون تومان با کارمزد 3 درصد و دوره تنفس 4 ماهه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: هدف استان تا پایان سال  50 هزار فقره تسهیلات است که در سال گذشته از 218 هزار نفر نزدیک به 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه استفاده کردند و تا آبان ماه نیز 31 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

 

کد خبر 1001616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha