کدام شهر بعد از کاشان به عنوان «پایتخت نهج البلاغه» انتخاب می شود

خدمتکار از انتخاب کاشان به عنوان نخستین«پایتخت نهج البلاغه ایران» خبر داد و گفت: مقرر شده است این طرح به صورت دوره ای و چرخشی در استان های مختلف به میزبانی یکی از شهرهای کشور که زمینه مناسب برای اجرای این طرح را داشته باشد، اجرایی شود.

«مرتضی خدمتکار» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص نمایشگاه تبریز گفت: یکی از برنامه هایی که ما از سال گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد پیش بینی کردیم، این بود که همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران یک نمایشگاه بین المللی منطقه ای هم در برخی استان های کشور برگزار کنیم.

 

معاون ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد را هم برگزار کردیم، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده بود امسال همزمان با نمایشگاه تهران، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به تبریز منتقل شود، ولی به دلیل بحران کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری این نمایشگاه لغو شد لذا امیدواریم سال آینده با بهبود و عادی شدن شرایط کشور این نمایشگاه در تبریز اجرایی شود.

 

وی در خصوص انتخاب کاشان به عنوان «پایتخت نهج البلاغه» اظهار کرد: یکی از برنامه های سال جاری ما که به صورت جدی هم آن را دنبال می کنیم، بحث ترویج فرهنگ معارف و نهج البلاغه در قالب «طرح ملی پایتخت نهج البلاغه» است لذا مقرر شده است این طرح به صورت دوره ای و چرخشی در استان های مختلف به میزبانی یکی از شهرهای کشور که زمینه مناسب برای اجرای این طرح را داشته باشد، اجرایی شود.

 

خدمتکار با بیان اینکه کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران انتخاب شده است، افزود: به دلیل وجود زمینه ها و زیرساخت های مناسب هم در کاشان و هم در استان اصفهان ما را مجاب به انتخاب این استان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران کرد، همچنین وجود موسسات، مراکز قرآنی و دینی و سابقه فعالیت‌های دینی مرتبط با موضوع از دیگر اهداف ما در این انتخاب بوده است،این دوره تا سال 1400 می باشد و طبیعتا اواخر سال 1400 شهر بعدی انتخاب خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه شورای هماهنگی «کاشان پایتخت نهج البلاغه» با حضور استانداران اصفهان و نمایندگان ولی فقیه در استان های کاشان و اصفهان و مجموعه مدیران استانی و شهرستانی در شهر کاشان برگزار شد و برنامه های تدوین شده برای «طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه» در آنجا به تصویب رسید.

 

خدمتکار ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه طرح ملی پایتخت نهج البلاغه کاشان یک طرح ملی و سراسری است در روزهای آتی شاهد اثرات مثبت آن در اهداف پیش بینی شده در این طرح باشیم.

کد خبر 1001842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha