دانشکده پزشکی در منطقه «فردوس و طبس» ایجاد شود

ملانوری از وزیر بهداشت خواست دانشکده مستقل پزشکی در شهرستان های «فردوس و طبس» راه اندازی شود و تاکید کرد: مکاتبات لازم انجام شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید مولانوری» صبح امروز (23 آذر) در یازدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم و همکاری اصناف و مسئولان تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان کاهش یافته است.

 


استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از تلاش و جدیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای کنترل بیماری کرونا در خراسان جنوبی، گفت: با توجه به نزدیک بودن آیین سنتی شب یلدا از مردم استان درخواست می شود برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از برگزاری دورهمی و تجمعات خانوادگی پرهیز کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ هستند که باید قدردان آن باشیم، ادامه داد: خراسان جنوبی از نعمت امنیت خوب و پایدار برای سرمایه گذاری برخوردار است.

 

ملانوری با ابراز خرسندی از احداث مراکز درمانی خوبی در سطح استان، بیان کرد: اما خراسان جنوبی به لحاظ پهناوری نیازمند مراکز درمانی و تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان است.

 


استاندار خراسان جنوبی بر توسعه امکانات و تجهیزات سه دستگاه ام آر آی برای شهرستان های استان تأکید کرد و گفت: شهرستان بشرویه و سرایان به دستگاه سی تی اسکن نیاز دارند.

 

وی در ادامه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص پنج دستگاه اکسیژن ساز برای شهرستان های استان خراسان جنوبی و دستگاه شتاب دهنده به بیمارستان ایران مهر بیرجند را درخواست کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان از وزیر بهداشت خواستار راه اندازی دانشکده مستقل پزشکی در شهرستان های فردوس و طبس شد و گفت: با توجه به وسعت منطقه، وجود مسیرهای پرتردد، مسافرپذیری و همچنین فعال بودن دانشکده پیراپزشکی، برای راه اندازی دانشکده مستقل علوم پزشکی در منطقه فردوس- طبس مکاتباتی صورت گرفته که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1002986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha