فراگیری دروس قرآنی و دینی به زبان عربی در مدرسه احباب الحسین در دانمارک

بیش از ۲۰۰ دانش آموز از عراق و کشورهای دیگردروس قرآنی و تاریخی و دینی را به زبان عربی در مدرسه و حوزه احباب الحسین متعلق به آستان حسینی در دانمارک فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، دوره های دروس دینی،تاریخی و فرهنگی برای مسلمانان با نظارت شیخ «عبدالمهدی کربلایی» نماینده مرجعیت عالیقدر دینی و متولی شرعی آستان حسینی و با نظارت شعبه مدارس دینی در آستان امام حسین(ع) در مدرسه و حوزه احباب الحسین(ع) در دانمارک برگزارمی شود.

 

شیخ «حیدر کاظمی» مدیر مدرسه و حوزه احباب الحسین(ع)، گفت: پروژه مدرسه  و حوزه احباب الحسین(ع) یکی از مهم‌ترین پروژه هایی به شمار می آید که آستان مقدس امام حسین(ع)  آن را در تعدادی از کشورهای جهان برای قشر جوان از سن 8 سال تا 20 سال  مدیریت می کند.

 

کاظمی افزود: در این مدرسه قواعد زبان عربی، برخی از احکام فقه، احکام شرعی و اخلاقی و تاریخ اسلام آموزش داده می شود. همچنین به جوانان قرآن کریم آموزش داده می شود. بخشی از آنها کسانی هستند که تعدادی آیه و سوره قرآن را حفظ هستند و به کسانی تبدیل شده اند که نقش مهمی در جامعه اروپا ایفا می کنند.

 

مدیر مدرسه و حوزه احباب الحسین(ع) گفت: مدارس آستان مقدس امام حسین(ع) در خارج از پروژه های مهم برای جوانان به شمار می آید. در دانمارک آموزش عمومی در مدارس به زبان دانمارکی است. به همین دلیل آستان حسینی این مدرسه و حوزه احباب الحسین(ع) را با نظارت کادر برجسته ای از معلمان برای آموزش زبان عربی برپا کرد تا جوانان بتوانند کتاب ها و احکام مخصوص اهل بیت(ع) را مطالعه کنند و با خانواده هایشان در طول سفر به عراق و رفتن به زیارت ها و مناسبت های دینی صحبت کنند.

 

بخش فعالیت های عمومی در آستان حسینی و شعبه مدارس دینی وابسته به این آستان نقش مهمی در افتتاح مدارس در کشورهای مختلف جهان از جمله دانمارک داشتند. حوزه احباب الحسین شاهد برپایی فعالیت ها، همایش ها و دوره های دینی و فرهنگی برای گسترش علوم اهل بیت(ع) در سراسر جهان است.

کد خبر 1003095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha