برگزاری ۱۲۲ کنفرانس برای تصحیح سنت‌های عشیره ای در عراق

آستان مقدس امام حسین(ع) ۱۲۲ کنفرانس دوره ای را در طول سه و سال نیم گذشته برای تصحیح سنت های عشیره ای برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، «الشیخ فاهم الابراهیمی» مسئول شعبه تبلیغ و آموزش دینی وابسته به بخش امور دینی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: یکصد و بیست و دومین کنفرانس دوره ای با عنوان «عشایر عراق با اندیشه مرجعیت  در تصحیح سنت‌های عشیره ای روشنایی می گیرند» در استان ذی قار برگزار شد

الابراهیمی افزود: این کنفرانس دوره ای باحضور روؤسای عشایر استان ذی قار برگزار شد.

 

وی ادامه داد: تعداد کنفرانس های برگزار شده در طول سه سال و نیم گذشته به 122 کنفرانس رسیده است. به طوری که اشتباه های ناشی از سنت های عشیره ای به 50 درصد رسیده است.

 

مسئول شعبه تبلیغ و آموزش دینی وابسته به بخش امور دینی در آستان مقدس امام حسین(ع) افزود: آستان مقدس امام حسین(ع) با روؤسای بیشتر عشیره ها تعهدنامه را مبنی بر اجرای سنت ‌ها براساس تفکر مرجعیت عالیقدر دینی امضا کرد.

 

الابراهیمی گفت: شعبه تبلیغات دینی تنها به برپایی کنفرانس ها اکتفا نکرده است، بلکه درسایه شیوع ویروس کرونا به چاپ نشریه ها، مجله ها و کتاب ها درباره راه های مسالمت آمیز برای سنت های عشیره ای اقدام کرده است.

 

شعبه تبلیغات و آموزش دینی وابسته به بخش امور دینی در آستان حسینی برای برگزاری همایش عشایری در استان واسط در روزهای آینده فعالیت می کند.

کد خبر 1003118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha