بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا بر اثر دورهمی‌های خانوادگی  است

شریعتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ابتلای مردم جنوب غرب خوزستان به بیماری کرونا بر اثر دورهمی‌های خانوادگی است گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل ویروس کرونا به کادر درمان کمک کنند.

«هوشان شریعتی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه تعداد بیماران بستری شده بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ طی دو هفته گذشته خوشبختانه سیر صعودی نداشته و تقریبا سیر نزولی ثابتی داشته است اظهار کرد: همچنان تاکید می‌کنیم شهروندان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ خوشبختانه روز گذشته هیچ گونه فوتی در میان همشهریان عزیزمان نداشتیم.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان به مراسم شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی اشاره کرد و افزود: شهروندان باید دقت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند چرا که بیش از ۵۰ درصد ابتلای مردم جنوب غرب خوزستان به بیماری کووید ۱۹ بر اثر دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان اینکه افراد کهنسال و بالای ۶۰ سال سن و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای با توجه به اینکه نقص سیستم ایمنی بدن دارند آسیب پذیر‌تر هستند اضافه کرد: این بدان معنی نیست که کودکان و جوانان به بیماری کرونا ویروس مبتلا نمی‌شوند لذا باید بیش از پیش مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

 

شریعتی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که همان استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی است در کنترل ویروس کرونا به کادر درمان کمک کنند.

 

کد خبر 1003247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha