اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز بهداشتی لوندویل

حیدرزاده از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مرکز بهداشتی و درمانی لوندویل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «آبتین حیدرزاده» امروز(دوشنبه، ۲۴ آذر) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: حدود ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند.

 

وی وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی را قرمز اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا یک هفته آینده وضعیت آستارا از وضعیت قرمز خارج و روبه نارنجی برود.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه ادامه این روند آسیب های اقتصادی را برای مردم به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: از مردم انتظار این است دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از این وضعیت خارج شویم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مرکز بهداشتی و درمانی لوندویل خبر داد و تصریح کرد: برای مرکز بهداشتی و درمانی عباس آباد نیز بزودی ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار شهرستان قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه سه میلیارد تومانی برای استان گیلان دریافت کرده ایم، افزود: از این اعتبار قطعا با ضریب بالاتری از جمعیت آستارا در اختیار شهرستان قرار می گیرد به دلیل اینکه در آستارا محرومیت ها و محدودیت ها بیشتر است.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده شهری بزودی در آستارا اجرا می شود، تصریح کرد: اجرای طرح مذکور به برطرف کردن کمبود پزشک عمومی در شهرستان کمک شایانی می کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ داروی شناخته شده و تایید شده برای ویروس کووید ۱۹ در دنیا معرفی نشده است، گفت: در زمانی که ویروس در بدن تکثیر می شود مهم ترین کار تقویت سیستم ایمنی مانند نکشیدن سیگار، ورزش کردن است و همچنین استفاده از ویتامینC ، مرکبات و میوه توصیه می شود.

 

حیدرزاده با اشاره به اینکه واکسن ایرانی ساخته شده و مراحل حیوانی تست انجام شده و وارد مراحل انسانی شده است، خاطرنشان کرد: مراحل انسانی چهار فاز دارد که انجام می شود و ان شاء الله در سال ۱۴۰۰ واکسن ایرانی خواهیم داشت تا از شر بیماری کرونا راحت شویم.

کد خبر 1003621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha