مرکز بیرجند شناسی، فرصتی برای ارتباط علم و عمل است

ملانوری گفت: مرکز بیرجند شناسی و بنیادهای مشابه، فرصت های خوبی برای برقراری ارتباط بین علم و عمل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمد ملانوری» پیش از ظهر امروز (۲۶ آذر) در آیین افتتاح مرکز بیرجند شناسی که به نام پروفسور «محمدحسن گنجی» پدر علم جغرافیای نوین ایران نامگذاری شد، اظهار کرد: راه اندازی مرکز بیرجند شناسی، حرکت بسیار خوب و از نیازهای واقعی استان است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان مهد پرورش علما، مشاهیر، نخبگان و اندیشمندانی است که در طول حیات خود، منشأ حرکات بزرگی در پیشرفت های علمی شدند، افزود: تفکر و اندیشه اندیشمندان و نخبگان، موتور محرکه توسعه یافتگی است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه واقعی زمانی اتفاق می افتد که بین ارکان توسعه و جامعه علمی، معاشرت و هم نشینی اتفاق بیفتد، ادامه داد: خراسان‌ جنوبی به لحاظ منابع انسانی صاحب فهم و اندیشه و همچنین منابع در خدمت توسعه، غنای خوبی دارد و برای پیشرفت استان باید بین این دو بخش مجالست و هماهنگی رقم بخورد.

 

ملانوری با اشاره به اینکه نسل امروز ما بیش از هر زمانی به این همراهی و آشنایی نیاز دارند، بیان کرد: اگر قرار است جوانان در دانشگاه هایی که به برکت نظام شکل گرفته، دانش آموخته شوند و آینده کشور را مدیریت کنند، قطعاً به الگوهای خوبی در زمینه های برنامه ریزی و اجرایی نیاز دارند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترين مکان برای معرفی چنین الگوهایی، همین مراکز و بنیادها هستند، تصریح کرد: با وجود تعدد جامعه دانشگاهی و علمی استان و تکثر ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، معدنی و علمی نمی توان گفت که خراسان جنوبی، به لحاظ خدمات، زیرساخت ها و رفاهیات، استانی محروم است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بین دانشگاه ها و زیرساخت های توسعه، ارتباطی قوی برقرار شود، گفت: مراکزی همچون مرکز بیرجند شناسی باید محور این پیوندها بین دانشگاه ها و زیرساخت های توسعه استان باشند.

 

ملانوری در ادامه با اشاره به اینکه مرکز بیرجند شناسی، فرصتی برای ارتباط علم و عمل است، بیان کرد: این مرکز برای ادامه حیات خود، نیاز به مجموعه ای مشورتی متشکل از اساتید دانشگاه ها، نخبگان و صاحب نظران استان دارد که با استفاده از تجربیات جاهای دیگر به تقویت مرکز بیرجند شناسی کمک کند تا نتیجه آن، معرفی هر چه بیشتر استان باشد.

 

گفتنی است، مرکز بیرجند شناسی بیرجند در مجاورت ارگ بهارستان و در بافت تاریخی شهر بیرجند افتتاح شد و در این مراسم از دو مجموعه «اطلس شهر» و کتاب «شوکت شرق» نیز رونمایی کردند.

کد خبر 1004094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha