شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی می تواند جلوی کج فهمی ها در خصوص انتظار و مهدویت را بگیرد

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی ضمن اینکه فعالیت های مناسب را برعهده می انجام می دهد، جلوی یکسری کج فهمی ها و بد فهمی ها در خصوص انتظار و مهدویت را هم می تواند بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی چهارشنبه (26 آذر) در جلسه شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی در استان کرمان گفت: امیدوارم که این جلسه با توجه به اهداف بلندی که برای آن ترسیم شده، بتواند در استان پهناور کرمان منشاً خیرات، برکات و اثر باشد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: در کشور شورای هماهنگی و پشتیبانی مهدویت به مسئولیت حجت الاسلام قرائتی تشکیل شده و ایشان در کشور از چهره هایی هستند که معمولاً در زمینه هایی که کمتر کار شده از جمله نهضت سواد آموزی، ستاد اقامه نماز، زکات و بنیاد مهدویت الان هم شورای هماهنگی و پشتیبانی مهدویت کار می کند.

 

 

وی افزود: با اینکه ما خیلی معتقد به نقش امام عصر(عج) در جامعه هستیم و دیدگاه ما دیدگاه ویژه است، اما حقیقتاً در کشور یک کار بر زمین مانده بود که ایشان با همت خود این کار را شروع کرد و مدت ها دبیری کردند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: اما جمع بندی ایشان این بود که تحولی در بنیاد به وجود بیاید و دبیر شورا یک چهره جدید باشد و خیلی مطالعه کردند  تا بعد از افراد مختلفی که مطالعه و صحبت شد، به حجت الاسلام عرب پور رسیدند که ایشان مسئولیت را برعهده بگیرند و خوشبختانه حجت الاسلام عرب پور نیز پذیرفتند.

 

 

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه سال ها حجت الاسلام عرب پور در ستاد اقامه نماز کار کرده و دبیر جدید شورای هماهنگی هستند قرار بود در جلسه ای که همه اعضا باشند، این معرفی صورت بگیرد اما شرایط کرونا و وضعیت قرمز اجازه نداد این اتفاق بیفتد اما امروز این رسالت را داریم که دبیر شورای هماهنگی را به اعضا معرفی کنیم.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه از زمانی که مسئولیت را ایشان برعهده گرفتند، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است، گفت: جریان مهدویت در اعتقادات ما به صورت جدی یک فصل مفصل است و در اعتقادات مان، حجت خدا را امام عصر (عج) می دانیم لذا نه فقط تشیع که حتی مذاهب اسلام و ادیان دیگر هم از حضرت مهدی(عج) با یک اختلافات کوچکی در نوع نگاه به مهدویت، جزو اعتقادات مسلم بخش قابل توجهی از مردم است که در دنیا زندگی می کنند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه جریان مهدویت ممکن بود دچار حاشیه هایی بشود که با آنچه در اعتقادات حقیقی ما هست فاصله جدی داشته باشد که بعضاً هم نمونه های آن را می بینیم؛ بیان کرد: لذا جای این خالی بود که یک جریانی به اسم مهدویت در استان ها و شهرها کار را برعهده بگیرد و ضمن اینکه فعالیت های مناسب را برعهده می گیرد و انجام می دهد، جلوی یکسری کج فهمی ها و بد فهمی ها در خصوص انتظار و مهدویت را هم می تواند بگیرد لذا با همین فلسفه این شورا شکل گرفته است.

 

 

 

 وی ادامه داد: دستور کار اصلی آن هم ترویج این اعتقاد به صورت صحیح و درست و مثبت است که خود به خود و بدون اینکه مستقیم هم مبارزه را شروع کند، اولین اثر این است که جلوی آن دیدگاه های مشکل دار سد شده و گرفته می شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه اظهار کرد: بحمدلله جمع خوبی شکل گرفته و در استان کرمان هم که از استان های حساس است هم از نظر اینکه در اطراف چند استان مرزی قرار دارد و شرایط خاصی داریم و هم خود استان کرمان، شمال و جنوب هر کدام هم می تواند فرصت های خوبی باشد و هم گاهی اوقات می تواند مشکلات درست کند لذا می طلبد که این شورا با یک هماهنگی و با انگیزه بیشتری کار را به صورت جدی انجام دهد.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: این می طلبد که همه دستگاه هایی که عضو این شورا هستند، پای کار بیایند و جدی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم یک جریان مثبت خداپسندی همانطور که در شأن و جایگاه حضرت هست، به اندازه توان ارائه دهیم.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: این شورا باید منظم شکل بگیرد و پیشنهادات در شورا تصویب شود که امیدواریم با رویکرد جدید اتفاقات جدیدی رقم بخورد.

کد خبر 1004276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha