وحدت حوزه و دانشگاه حرکت در مسیر تعالی جامعه بشری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه حرکت در مسیر تعالی جامعه بشری است گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب شکسته شدن کمر دشمن و خنثی سازی توطئه‌هایش در جدایی دین از دانش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذر) در نشست هم اندیشی با جمعی از استادان حوزه‌ها و دانشگاه‌های استان تحت عنوان "گفتمان‌سازی وحدت حوزه و دانشگاه" که به مناسبت ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد، گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه را از گفتمان‌های مهم و ارزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این نوع از گفتمان وحدت موجب درک متقابل دو مرکز علمی و دینی دانشگاه و حوزه علمیه می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تعالی جامعه اسلامی را روشنی‌بخش و راهگشای تحقق این مهم دانست و افزود: دانشگاه‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشدی چشم‌گیر داشته و مایه تعجب دشمنان این مرز و بوم شده است.

 

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در عرصه ارزش‌های انسانی فعالیت می‌کنند اظهارکرد: تعالی جامعه اسلامی نیازمند درک متقابل حوزه و دانشگاه از یکدیگر است.

 

فلاحتی وحدت حوزه و دانشگاه را حرکت در مسیر تعالی جامعه بشری دانست و بیان کرد: حوزه و دانشگاه می‌توانند فضای مادی و معنوی جامعه را متعالی کنند.

 

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه در ایران مبتنی بر دین‌زدایی و مبارزه با دین بود اما برخی‌ شخصیت‌های حوزه وارد دانشگاه شدند و اجازه ندادند این امر محقق شود تصریح کرد: درک متقابل حوزه و دانشگاه نسبت به همدیگر از برکات انقلاب اسلامی است و امروز دانشگاه‌ها در کنار حوزه‌ها در راستای تعالی جامعه گام بر می‌دارند.

 

آیت الله فلاحتی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه سبب شکسته شدن کمر دشمن و خنثی سازی توطئه‌هایش در جدایی دین از دانش شده است.

 

وی شناخت محیط طلبگی توسط دانشگاهیان را از الزام‌های وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهارداشت: حوزویان باید حضور عالمانه در دانشگاه‌ها داشته باشد و این به معنای دخالت نیست بلکه به معنای ترویج ارزش‌های اخلاقی در دانشگاه‌ها است.

 

فلاحتی تاکید کرد: اگر حوزه و دانشگاه درک عمیقانه از یکدیگر داشته باشند در آینده شاهد جامعه‌ای با رفاه و مزین به ارزش‌های اخلاقی عمیق خواهیم بود.

 

کد خبر 1004353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha