جانباختگان کرونا در جهرم به ۱۶۰ نفر رسیدند

ارجمند گفت: با فوت یک بیمار جدید شمار جانباختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۶۰ نفر رسید.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به آخرین تغییرات بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز چهارشنبه 26 آذرماه، گفت: روز گذشته نیز متاسفانه شاهد فوت یک بیمار جدید مبتلا به کرونا بودیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه فوتی جدید مربوط به یک خانم جهرمی بوده است، افزود: با فوت این بیمار شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به 160 نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، بیان کرد: تا روز گذشته شمار مبتلایان به این بیماری به 11 هزار و 544 نفر رسیده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه روز گذشته 42 بیمار جدید کرونایی در شهرستان جهرم شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 811 بیمار اکنون در قرنطینه خانگی طول مدت درمان خود را تحت نظارت کادر درمان سپری می کنند.

 

وی به تعداد بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا نیز اشاره کرد و گفت: تعداد این بیماران نیز به 10 هزار و 733 نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه بیش از یکصد نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته می شود، عنوان کرد: نمونه های گرفته شده از بیماران از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به 23 هزار و 649 مورد رسیده است.

 

وی به تعداد کل بیماران بستری در بخش های کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 60 بیمار در بخش های کرونا این بیمارستان بستری بوده که از این تعداد، ۵۲ بیمار در بخش های عمومی و هشت بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند همچنین از ترخیص 10 بیمار کرونایی در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد 14 بیمار جدید نیز به تعداد در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه پذیرش شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه شب یلدا تأکید و توصیه  جدی‌ ما این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای سرپوشیده  و حتی باز ایجاد نشود، تصریح کرد: از آنجا که در این شب طبق سنت مرسوم همه به دیدار بزگترها می‌روند، خطر جدی انتقال و شیوع زنجیره ای کرونا و بحران خانواده ها را تهدید می کند زیرا ممکن است فردی ناقل باشد و موجب ابتلای کل جمع حاضر در آن محفل شود و خدای نکرده اتفاقی ناگوار شیرینی شب یلدا را به تلخی تبدیل کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم اذعان کرد: فشار کاری کادر بهداشت و درمان طی دو ماه اخیر به‌شدت سنگین و نفسگیر بود و همگان دیدند که چه شرایط بحرانی در این مدت در شهر حاکم شد و چه تعداد از همشهریان داغدار از دست دادن عزیزانشان شدند.

 

کد خبر 1004888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha