کاهش نگرانی های شب یلدا با تولیدات رسانه ای

نگرانی مسئولان از شب نشینی های مردم در شب یلدا با وجود اعمال محدودیت های تردد با تولید برنامه های فرهنگی و هنری جذاب از تلویزیون و رسانه های مجازی کاهش می یابد و همکاری بیشتر مردم را جلب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مناسبت های سال در دوران کرونا برای مسئولان و مردم دغدغه هایی داشته تا چگونه بگذرد تا شرایط سخت نشود که البته مردم در نوروز امسال، محرم و صفر، شب های تابستان و روزهای عید، همکاری خوبی در قطع زنجیره کرونا داشته اند.

 

دغدغه زیادی بین مسئولان برای مدیریت کرونا وجود دارد اما راهکارهای زیادی نیز پیشنهاد شده و اجرای بخشی از این پیشنهادات بسیاری از نگرانی ها را کاهش داده و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

 

تولید محتواهای رسانه ای و پخش آن از طریق صدا و سیما و حتی شبکه های مجازی نگرانی های قرنطینه خانگی را آسان کرده و بسیاری از ناملایمتی ها کاهش یافته است اما مسئله اینجا است که متولیان امر امروز چرا به این چالش به صورت خاص نگاه نمی کنند.

 

وجود هنرمندان متنوع و زیاد و چهره در کشور هر کدام قادر به تولید محتواهای خیلی خوب برای مردم خواهند بود اما باید مدیریت و برنامه ریزی و زمینه مشارکت آن ها فراهم شود.

 

تغییر باورهای مردم سخت است و اگر برنامه های جایگزین مناسبی ارائه نشود آنگاه قادر به ایجاد این تغییر نگرش و دیدگاه ها برای مناسبت هایی مثل شب یلدا نخواهیم بود.

 

نگرانی مسئولان از شب نشینی های مردم در شب یلدا با وجود اعمال محدودیت های تردد با تولید برنامه های فرهنگی و هنری جذاب از تلویزیون و رسانه های مجازی کاهش می یابد و همکاری بیشتر مردم را جلب خواهد کرد.

 

*زمینه برای تغییر نگرش ها باید فراهم شود

 

استاد جامع شناس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: زمینه های لازم برای تغییر نگرش و همکاری مردم با سیاست های جدید جامعه باید فراهم شود.

 

«اکرم حمیدیان»، با بیان اینکه تغییر باورهای عمومی جامعه و چیزی که سال ها با مردم عجین شده سخت است، تصریح کرد: روش های جایگزین و جذاب نقش خود را به خوبی برای مدیریت روش های قبلی و تقویت انگیزه ها ایفا می کنند.

 

وی ادامه داد: پخش برنامه های جذاب از رسانه ها قادر به تسهیل شرایط برای در خانه ماندن مردم را در مناسب هایی مثل نوروز و شب یلدا را خواهد داشت و اوقات خوبی را برای آنان ایجاد می کند.

 

حمیدیان اضافه کرد: نبود برنامه های جذاب از تلویزیون، سختی در خانه ماندن، تنهایی، نیاز به حضور در اجتماعی و تغییر سخت باورها باعث می شود که مردم محدودیت ها را بگذرند و از خانه خارج شوند.

 

*تنوع برنامه های فرهنگی و هنری در خانه ماندن را آسان می کند

 

استاد روانشناس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تنوع و جذابیت برنامه های فرهنگی و هنری و تناسب با سن افراد، موضوع در خانه ماندن را آسان می کند.

 

«فاطمه زرگر» با اشاره به نقش برنامه های فرهنگی و هنری شبکه های رسانه ای کشور در کنترل رفتار مردم افزود: اگر برنامه های مناسبی برای گروه های مختلف سنی ارائه شود افراد در خانه خواهند ماند.

 

وی ادامه داد: افراد مراقب بیماران کرونایی از جمله گروه هایی هستند که نیازمند تقویت روحیه و آرامش هستند و باید برای آن برنامه و استراحت پیش بینی کرد تا اینکه در مراقبت از بیمار در خانه روحیه خود را از دست ندهند.

 

*تقویت تلویزیون محلی برای مردم امید بخش است

 

استاد علوم ارتباطات گفت: تقویت برنامه های تلویزیون محلی برای مردم امید و هویت بخش است.

 

«فائزه تقی پور» با اشاره به فعالیت های محلی که انعکاس آن زمینه ساز هویت بخشی خواهد شدگفت: شبکه تلویزیون های محلی در معرفی ظرفیت های هر منطقه و ایجاد جذابیت برای تماشای آن ها موثر است.

 

وی ادامه داد: معرفی هنرمندان، شخصیت ها و کارهای فرهنگی و هنری برای مردم هر منطقه جذابیت دارد و آن ها در مناسک های مهم مثل شب یلدا از این برنامه ها استفاده می کنند و در شرایط امروزی جامعه اثرگذار است.

 

این استاد رسانه تقویت مشارکت اجتماعی از طریق برنامه های محلی را مورد توجه قرار داد و یادآورشد: برای تحقق این موضوع از رسانه های محلی باید استفاده و انگیزه در خانه ماندن برای مردم ایجاد شود.

کد خبر 1005136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha