تدوین ۸۰ صفحه از سند ملی مسجد/ افزایش کارکردهای مساجد با هم‌افزایی ظرفیت‌ها

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به روند تدوین سند ملی مسجد، گفت: تا کنون ۸۰ صفحه از پیش‌نویس این طرح آماده شده و می‌کوشیم تا ۳-۴ ماه آینده نهایی شود. با این سند ظرفیت‌های مسجدی هم‌افزا و هماهنگ می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر میرمحمدیان» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره روند تدوین «سند ملی مسجد»، اظهار کرد: تدوین این سند از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده و سازمان پیش برنده این طرح است. ما نیز برای تدوین آن با سازمان ها و نهادهای مرتبط با مسجد و نیز اندیشمندان دارای نظر در این باره، وارد تعامل شده و جلساتی را برگزار کرده ایم.

 

رئیس بنیاد هدایت با اشاره به شکل‌گیری سه لجنه برای تدوین این سند در سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: نخست کمیته تحقیق که فرآیند نگارش سند را پیش می برد، دوم تیم مشورتی که مجموعه ای از بزرگان این عرصه هستند که در حوزه مسجد قلم زده اند و صاحب ایده هستند و باید پیش نویس ها را نگاشته و برای تیم مشورتی ارسال کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این پیش نویس سپس وارد شورا یا کمیته تخصصی می شود و با حضور نمایندگان حوزوی و دانشگاهی و فعالان مردمی موثر در مسجد، سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای داخل در فعالیت های مسجدی، بحث و بررسی می شود. این شورا محدودیتی در تعداد اعضاء ندارد و پیش نویس می تواند برای بیش از 30 نفر ارسال شود و گروه به گروه درباره آن جمع بندی هایی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه شاید وبیناری در هفته های آتی با حضور اعضای این شورا تشکیل شود، گفت: پیش نویسی که به سمع و نظر بزرگان رسیده، بررسی می شود و بعد از چند جلسه به تصویب کمیته تخصصی می رسد. بعد از این تصویب به کمیته راهبری ارسال می شود.

 

قائم‌مقام امور فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره روند نگارش سند ملی مسجد، ابراز کرد: بخش مطلوبی از پیش نویس آماده شده و 10 جلسه با نهادهای مختلف و مرتبط با مساجد برگزار کرده ایم، علاوه بر این، کمیته تحقیق نیز جلسات متعددی داشته و نهایتاً تا کنون 80 صفحه از پیش نویس این طرح ملی آماده شده و طرح کلی هم درآمده است.

 

وی با بیان اینکه این پیش نویس با بررسی در شورای مشورتی، نهایی می شود، تاکید کرد: عزم ما بر این است که تا سه چهار ماه آتی سند نهایی شود. داشتن سند یکپارچه و مورد تایید دستگاه ها و نهادهای مرتبط با مسجد  سبب هم افزا و یکپارچه شدن فعالیت ها و ظرفیت ها می شود.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بسیج و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با سازمان تبلیغات اسلامی در تدوین سند ملی مسجد همکاری دارند، خاطرنشان کرد: این سند راهبردی است تا دستگاه های فرهنگی در نظام در موضوع مسجد هماهنگ و هم افزا باشد و از این طریق کارکردهای خانه های خدا افزایش یابد.

 

 

 

 

کد خبر 1005759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha