جشنواره سراسری نغمات دینی در تبریز برگزار می‌شود

سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» اسفندماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

«علی پیروزمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اظهار داشت: سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» اسفندماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل  فرهنگ و اسلامی استان آذربایجان شرقی به بخش‌های این جشنواره  اشاره کرد و افزود: بخش اجرای زنده شامل رشته‌های همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح، مدیحه سرایی و ابتهال است.  

وی، ادامه داد: بخش تولیدات استودیویی نیز شامل رشته‌های تولیدات آکاپلا، تولیدات موسیقایی، تولیدات انشاد فردی و نماهنگ کمک مومنانه خواهد بود. بخش ویژه این جشنواره با موضوع «حاج قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.   

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از ۱۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن‌ماه سال‌جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir ارسال کنند.

پیروزمنش، گفت: این جشنواره در ۶ رشته متنوع و با امکان شرکت انفرادی و گروهی علاقه‌مندان برگزار می‌شود و در آن فعالان و گروه های همنوایی سراسر کشور به رقابت می پردازند.

وی در ادامه به جوایز این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: جوایز سومین دوره جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال را شامل می‌شود. به منظور حمایت از تولید محتوای فاخر همنوایی و آئینی، جوایز این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل در حدود دو و نیم برابر شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این جشنواره از سری جشنواره‌های قرآنی آیات است که با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد اسلامی استان به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز و مهد قرآن هریس برگزار می‌شود.

کد خبر 1006000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha