لزوم مقاوم سازی منازل روستایی/ ۶ زلزله نهبندان و سربیشه خسارت نداشت

خوش خبر با تأکید بر مقاوم سازی منازل روستایی، گفت: وقوع ۶ زمین لرزه از صبح امروز (۱ دی) تاکنون در شهرستان های سربیشه و نهبندان خسارتی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ۶ زمین لرزه از صبح امروز (۱ دی) در شهرستان سربیشه و شهرهای مود و شوسف نهبندان به وقوع پیوسته است.

 

به دنبال این زلزله های پی در پی «ناصر خوش خبر»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در دیدار با فرمانداران شهرستان های سربیشه و نهبندان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی از وقوع زلزله ها گزارش نشده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور فیزیکی در مدیریت بحران مهم است، گفت: تیم های مدیریت بحران باید همواره آماده پاسخگویی در هر موقعیتی باشند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ اتفاقی به دنبال وقوع زمین لرزه های پیاپی در شهرستان های نهبندان و سربیشه نیفتاده است، افزود: زلزله در روستای دهک و بخش تازه تاسیس سرداران اتفاق افتاده اما استان با تمام توان در کنار این بخش تازه تاسیس است.

 

وی با تأکید بر سناریوهای تعریف شده در مدیریت بحران، افزود: طبق سناریوهای از پیش تعریف شده باید پیش بینی کنیم چه امکاناتی نیاز داریم، همچنین تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان باید انسجام و آمادگی لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به خسارت سیل در روستای شیرگ نهبندان و خسارت های مالی و جانی آن، تصریح کرد: توسعه روستایی از سیاست های دولت است همچنین باید برای مقاوم سازی برنامه داشته باشیم؛ چراکه مقاوم سازی یکی از اصول اساسی در منطقه خراسان جنوبی است که باید بالاترین اولویت را در این زمینه به این استان داد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: ساخت مسکن در روستا باید از الگویی پیروی کند که سلامت مردم را تضمین و ضریب اطمینان ما را بالا ببرد.

 

در ادامه این نشست «مجید بیکی»، فرماندار نهبندان اظهار کرد: زلزله هایی خفیفی در بخش سردارن و دهستان عرب خانه داشتیم اما طبق رصد و پیگیری های انجام شده توسط  تیم های هلال احمر و اورژانس و بازدیدهای منطقه ای، تاکنون خسارتی جانی و مالی گزارش نشده است.

 

وی بیان کرد: به دنبال زلزله های پیاپی تنها تعدادی از منازل قدیمی ترک خورده اند که تیم های ارزیابی در حال ارزیابی خسارت هستند.

کد خبر 1006370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha