صهیونیستها اجازه ورود اقلام درمانی به نوار غزه را نمی‌دهند

نمایندگان پارلمان اروپا طوماری را كه توسط یکگروه حقوق بشری تهیه شده است، امضا كرده و از رژیم اسرائیل خواسته اند كه اجازه ورود فوری تجهیزات پزشکی به نوار غزه را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، نمایندگان پارلمان اروپا طوماری را كه توسط یکگروه حقوق بشری تهیه شده است، امضا كرده و از رژیم اسرائیل خواسته اند كه اجازه ورود فوری تجهیزات پزشکی به نوار غزه را صادر کند. صهیونیستها اجازه نمی دهند اقلام درمانی به مردم فلسطین ساکن نوار غزه برسد.

 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد ، ناظر حقوق بشر یورو- مدیترانه در یک خبر مطبوعاتی روز دوشنبه از امضای طومار توسط 24 عضو نهاد قانونگذار اتحادیه اروپا استقبال کرد.

 

ناظر حقوق مستقر در ژنو خاطرنشان کرد که اعضای پارلمان اروپا از آخرین افزایش موارد COVID-19 در این محاصره فقیر که از سال 2007 تحت محاصره شدید اسرائیل از زمین ، هوا و دریا قرار دارد ، ابراز نگرانی کردند.

 

قانون گذاران خواستار اقدامات فوری برای تسهیل ورود لوازم پیشگیرانه ، از جمله ماسک صورت و بخش های مراقبت ویژه ، به قلمرو پر جمعیت فلسطین ، که محل زندگی حدود دو میلیون نفر است ، هستند.

 

به گفته ناظر حقوق ، سیستم بهداشتی در این محوطه فرسوده است و اکثر لوازم و تجهیزات پزشکی تخلیه شده اند ، کسری بیش از 30 درصد و ضریب اشغال تخت های مراقبت های ویژه که به 90 درصد رسیده است.

کد خبر 1006480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha