درخواست حقوق بشر بحرین برای همبستگی ضد نقض حقوق بشر آل خلیفه

مرکز حقوق بشر بحرین از طرف های بین المللی خواست تا با ملت بحرین ضد نقض حقوق بشر آل خلیفه اعلام همبستگی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از revolutionbahrain، مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه ای از طرف های بین المللی خواست تا با همبستگی با ملت بحرین مقامات آل خلیفه را مجبور کنند تا وظایف خود را در قبال توافقنامه ها و معاهده های تصویب شده انجام دهند و بازداشت شدگان عقیده را آزاد کنند.

 

در این بیانیه آمده است: مقامات آل خلیفه نسبت به پیام های بین المللی و گزارش سازمان های انسانی و حقوقی درباره نقض آشکار حقوق بشر که به مناسبت روز جهانی همبستگی انسانی انجام شده است، بی توجه هستند.

 

براساس این بیانیه، مقامات آل خلیفه با ادامه اقدامات سرکوب گرانه وضعیت انسانی در بحرین را وخیم تر کرده اند، همچنین بازداشت و شکنجه سیستماتیک مدافعان حقوق بشر و اعدام ناعادلانه علیه آنها را ادامه می دهند.

 

این مرکز نسبت به ازدحام بیش از حد زندانیان عقیدتی و مدافعان حقوق به خصوص باتوجه به شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

 

این مرکز اعلام کرد: زندانیان به عمد مورد بی توجهی پزشکی قرار می گیرند و از نظارت و مراقبت بهداشتی محروم هستند، به همین دلیل زندگی شان در معرض خطر قرار دارد. این اقدام نقض قوانین  سازمان ملل در برخورد با زندانیان است.

 

در این بیانیه آمده است: سیاست آل خلیفه به سرکوب آزادی های دینی، تغییر ترکیب جمعیتی کشور، نادیده گرفتن حقوق اساسی ساکنان اصلی و بهره برداری از شیوع ویروس کرونا به عنوان بهانه برای جلوگیری از انجام مراسم دینی و مذهبی شان تکیه دارد.

کد خبر 1006643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha