موضوع آبگرفتگی ۲۱۳ نقطه از شهر مشهد رفع شده است

کاظمی گفت:در سال گذشته بر اثر بارندگی های به وجود آمده ۲۹۳ نقطه آب گرفتگی در سطح شهر شاهد بودیم و با اعتباری که در نظر گرفته شد، در حال حاضر ۲۱۳ نقطه به طور کامل موضوع آبگرفتگی آن رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «خلیل الله کاظمی» امروز(۲ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکنون معاونت ما برنامه ریزی ویژه ای را در حوزه عمران و حمل و نقل انجام داده است، افزود: نگاه ما در برنامه ریزی که برای حوزه خود در نظر گرفتیم این بوده است که اولویت خود را بر حمل و نقل عمومی در سطح شهر متمرکز کنیم همچنین در کنار آن نیم نگاهی به موضوع ترافیک سطح شهر نیز داشته باشیم.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه فقط یک رینگ صد متری بیشتر در مشهد وجود دارد، بیان کرد: در مواردی این رینگ دچار ترافیک سنگین شده و خواسته های حمل و نقل را جواب گو نبود.

 

کاظمی تصریح کرد: از این رو اولویت ما بر این بود که کلیه تقاطع های سطح شهر را مورد مطالعه قرار دهیم. وی تاکید کرد: در حال حاضر در شهر مشهد ۴ پروژه در رابطه با تقاطع های سطح شهر اجرا شده و ۵ مورد دیگر نیز در حال اجرا است. علاوه بر آن رینگ مذکور را نیز از نظر ترافیکی سرو سامان داده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این بوده که مسیر تردد شهروندان به حرم را با اجرای پروژه های مهم تقاطع ها آسان کنیم تا شهروندان بتوانند از مسیر ترمینال با وسیله حمل و نقل عمومی به حرم مطهر و از مسیر مصلی به حرم مشرف شوند، براساس تقاطع هایی که در داخل شهر وجود دارد، سیستم های داخل شهری را به همان شکل حمل و نقل عمومی در نظر گرفتیم.

 

کاظمی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ اصلاح هندسی در سطح شهر صورت گرفته، افزود: هدف ما از برنامه ریزی های صورت گرفته برای اصلاح هندسی کاهش ترافیک در سطح شهر بوده است.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: علاوه بر موارد مذکور نگاه ما نیز بر این بوده که موضوع پیاده محوری را همواره اولویت اصلی خود قرار دهیم، در تعدادی از نقاط سطح شهر موضوع پیاده سازی مسیر دوچرخه را مد نظر قرار دادیم، فضای سطح شهر باید برای خودرو، عابر پیاده، دوچرخه سواران و حمل و نقل عمومی آماده باشد.

 

وی در رابطه با دیگر اقدامات معاونت عمران در سال گذشته، تاکید کرد: در سال گذشته بر اثر بارندگی های به وجود آمده ۲۹۳ نقطه آب گرفتگی در سطح شهر شاهد بودیم و با اعتباری که در نظر گرفته شد، در حال حاضر ۲۱۳ نقطه به طور کامل موضوع آبگرفتگی آن رفع شده است.

 

کاظمی در خصوص بودجه های عمرانی طی سال های گذشته نیز گفت: در سال 97 بودجه بخش عمرانی 600 میلیارد تومان بود که در سال 98 به 2800 میلیارد تومان و در سال 99 به 4800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده اشاره کرد و افزود: در سال 84 با  وجود 200 هزار خودرو شاهد کشته شدن 484 نفر بر اثر تصادفات در مشهد بودیم که این رقم درسال گذشته 223 نفر بود.وی اضافه کرد:  از این تعداد 131 نفرکشته شدگان مربوط به عابران پیاده بودند و 80درصد از این تصادفات در تقاطع ها رخ داده بود.

 

وی با بیان اینکه یک میلیون و سیصد هزار مترمربع معبر خاکی در شهر داشتیم که ۹۹ درصد آن در حاشیه شهر بود افزود: از این میزان ۳۵۰ هزار متر پارسال آسفالت شده است و امسال نیز 450 هزار مترمربع دیگر را آسفالت خواهیم کرد.

 

کاظمی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که  درآسفالت معابر خامی حاشیه شهر با آن روبرو بودیم نبود طرح تفصیلی در این مناطق بود که برای رفع این مشکل لایحه ای را به شورای شهر ارائه داده و مجوز آسفالت این معابر را  از شورا گرفته ایم.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای شهر نیز اظهارکرد: بخش زیادی از 170 مینی بوسی که طی هفته گذشته رونمایی شد در حاشیه شهر فعال شده است و این خطوط به نحوی طراحی شده است که شهروندان حاشیه شهر بتوانند به نقاط اصلی شهر برسند.

 

وی گفت: کل پیاده‌روهای مشهد ۶.۵ میلیون متر است، که سال گذشته 290 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 74 میلیارد تومان بهسازی و امسال نیز 270 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 154 میلراد تومان بهسازی و مناسب سازی خواهد شد برای سال 1400 نیز 380 هزار متر مربع پیاده روسازی پیش بینی شده است.

 

کاظمی به سیستم جدید دوچرخه اشتراکی مشهد اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 136 ایستگاه قدیمی دوچرخه جمع آوری و در فاز اول 200 دستگاه تولید کارخانه آساک دوچرخ با قفل الکترونیک که از طریق گوشی تلفن همراه قابلیت بازگشایی دارد تا اواسط اسفند دراختیار شهروندان قرارگرفت، در فاز دوم نیز 200 دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

کد خبر 1006659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha