خرمشهر در اجرای طرح شهید سلیمانی نسبت به سایر شهرهای خوزستان پیشرو بوده است

حیدری با بیان اینکه شهرستان خرمشهر در اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح خوزستان پیشرو بوده است گفت: تلاش شده تا این طرح در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح این شهرستان قوی و محکم‌تر اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» عصر امروز (سه شنبه ۲ دی) در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که با محوریت اجرای طرح شهید سلیمانی در  سالن اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: شهرستان خرمشهر در سطح استان خوزستان در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پیشرو بوده و تلاش شده تا این طرح در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح این شهرستان قوی و محکم‌تر اجرا شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: خوشبختانه طی اجرای این طرح و با همکاری بسیار خوب و مناسب مردم، مدتی است که مرگ‌ و میری بر اثر این بیماری در این شهر وجود ندارد و آمار موارد مثبت نیز کاهش یافته است.

 

وی از راه اندازی مرکز جامع سلامت در مینوشهر خبر داد و تصریح کرد: این مرکز نیز در راستای گسترش خدمات‌ رسانی به مردم این منطقه راه‌اندازی شد که در آن تست کرونا انجام می‌شود و در مرکز کفیشه مینوشهر که مرکزی تازه تأسیس است نیز طرح شهید سلیمانی اجرا و شاهد افزایش خدمات‌رسانی در آن هستیم.

 

حیدری بر لزوم تقویت کمیته پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی تأکید کرد و ادامه داد: در راستا اجرای این طرح شاهد یک خلا مهم در سیستم حمایتی و پشتیبانی در شهر خرمشهر هستیم و آن هم ناهماهنگی و عدم همکاری و حمایت از طرح شهید سلیمانی و ستاد کرونا شهر خرمشهر از سوی شرکت های بزرگ صنعتی است.

 

وی اضافه گرد: واحدهای صنعتی از جمله تأسیسات دریایی، فولاد کاوه، رینگ سایپا و توسعه نیشکر میرزا کوچک خان که در اجرای طرح مشارکت نداشته‌اند، موظف هستند تا خدماتی را همچون تأمین خودرو و یا سایر خدمات دیگر ارائه کنند، لذا در صورت عدم همکاری به علت جرم ترک فعل به دادستانی معرفی خواهند شد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با انتقاد از برخی شرکت‌های اقتصادی این شهرستان که در جریان مقابله با کرونا نقشی نداشته‌اند خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از شرکت های اقتصادی در این زمینه هیچگونه نقشی را ایفا نکردند و لذا در صورت اعلام نیاز و همچنین عدم همکاری، با آنها برخورد قضائی خواهد شد.

 

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در راستای اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی در شهرستان خرمشهر تاکید کرد و گفت: همه دستگاه ها اعم از دولتی، اجرایی و بسیج باید کمک کنند تا در مدت زمانی تعیین شده میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهر خرمشهر به صفر کاهش یابد و تثبیت شود.

 

حیدری از عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی خواستار تقویت کمیته پشتیبانی این طرح در خرمشهر شد و ابراز کرد: عوامل اجرای این طرح باید به کارگروه پشتیبانی که در استانداری خوزستان تشکیل شده است، مراجعه کرده و از خدمات پشتیبانی این کار گروه استفاده کنند.

 

وی همچنین با انتقاد از عدم حضور نظام پزشکی در جلسات ستاد کرونا این شهرستان عنوان کرد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی و ستاد مدیریت بحران کرونا نظام پزشکی باید در کنار ستاد قرار می‌گرفت و انتظار می‌رفت بیش از نهادهای دیگر ورود کند اما این اتفاق رخ نداد؛ با توجه به مصوبه ستاد کرونا استان خوزستان مقرر شد تا نظام پزشکی کار نظارت بر داروخانه‌ها، مطب پزشکان و سایر تکالیف قانونی را عهده‌دار شود که در این راستا نظام پزشکی شهر خرمشهر باید به جمع ستاد کرونا این شهر بپیوندد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر از ممنوعیت تحویل جنازه بدون مجوز به خانواده متوفی خبر داد و بیان کرد: خانواده هر متوفی اعم از مبتلا در اثر کرونا و یا موارد دیگر اجازه تحویل جنازه بدون مجوز را ندارند و برای اخذ مجوز باید به فرمانداری مراجعه کند تا نسبت به پرهیز از اجتماع و برگزاری مراسم با کمترین جمعیت تعهد دهند.

 

وی با بیان اینکه دفن جنازه باید با همراهی نیروی انتظامی انجام شود تاکید کرد: در مراسم عزا هیچکس حق تجمع، تیراندازی و نمایش قدرت را ندارد و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

 

حیدری با اشاره به درخواست استفاده از مرکز رفاهی فنی و حرفه‌ای خرمشهر به عنوان نقاهتگاه مبتلایان به کرونا در این شهر اذعان کرد: طبق دستورالعمل ستاد کرونا برای راه‌اندازی نقاهتگاه در شرایط خاصی از جمله امکانات و کادر پزشکی قید شده است که مرکز فنی و حرفه‌ای فاقد این امکانات بوده و علاوه بر آن محل موقتی محسوب می‌شود.

 

وی یاد آور شد: دانشکده علوم پزشکی آبادان باید محل دائمی را برای موارد این چنینی داشته باشد و با توجه به میزان تقاضای کم مردم برای دریافت خدمات قرنطینه، تعیین محل واحد که در شرایط خاص به عنوان پدافند غیرعامل هم استفاده شود، مورد نیاز است.

 

کد خبر 1006778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha