ارائه آموزش به عشایر از اهداف امور عشایر ایران است

میرآخورلی گفت: ارائه آموزش به عشایر و اعمال تغییرات در زمان پرواربندی بره‌ها، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « بهرام میرآخورلی» امروز(3 دی) در مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان امور عشایری لرستان اظهار داشت: زمان پروار را تغییر داده ایم و بره در سن ۱۵۰ تا ۱۶۰ روزه با وزن ۴۵ تا ۴۶ کیلوگرم به کشتارگاه منتقل می شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران افزود: با این اقدام، علاوه بر آزادسازی مراتع، تلفات دام کم و بره پروارتر می شود که این امر سالانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ملی داشته است.

 

وی تصریح کرد: با آموزش درست اصول فنی به عشایر و افزایش بهره وری، میزان صرفه جویی ملی افزایش می‌یابد و علاوه بر کاهش یا قطع واردات گوشت قرمز، به صادرات این محصول هم می رسیم.

 

میرآخورلی تصریح کرد: اکنون از هر ۱۰۰ راس میش در کشود حدود ۷۰ تا ۷۵ راس بره تولید می‌شود که برای افزایش این میزان نیز برنامه‌ریزی شده است و براساس پیش بینی ها در صورت مدیریت گله، تغذیه و اصلاح نژاد، بهره‌وری تولید گوشت قرمز تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که طی پنج سال منجر به افزایش ۴۰ هزار تنی تولید گوشت قرمز می شود.

 

وی افزود: اکنون به طور متوسط ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود که در برنامه ششم توسعه بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای این بخش اختصاص داده شده است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران  در ادامه از تامین اعتبار  تسهیلات برای عشیار خبرداد و ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه تنها در کنار روستاییان برای عشایر نیز تامین اعتبار شد اما در برنامه ششم ،۱۷ محل برای پشتیبانی از عشایر در نظر گرفته و اعتبارات برای خدماتی همچون آبرسانی، بازسازی و بهسازی جاده و احداث پل هزینه شد.

 

وی تاکید کرد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به عشایر کشور اختصاص داده شده است و در بند "پ " تبصره چهار با اذن رهبری نیز حدود ۴۱۰ میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته برای ایجاد شبکه آبرسانی در مناطق عشایری تخصیص داده شد.

 

میرآخورلی اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر در قالب ۲۳۰ هزار خانوار است که ۲۴ تا ۲۵ میلیون راس دام دارند و ۳۴ میلیون هکتار از عرصه مراتع کشور در اختیار آنان قرار دارد.

 

در این مراسم «سیدضیا موسوی نیا» با حکم رئیس سازمان امور عشایری کشور به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در لرستان منصوب شد.

کد خبر 1007011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha