رواق ترنج ظرفیت های هنرهای تجسمی کانون های مساجد را شکوفا خواهد کرد

سقاء گفت: رواق ترنج یکی از زیرشاخه های شبستان هنر در طرح ملی «ایران قوی» است که دبیرخانه آن به استان اردبیل اعطا شده و این جشنواره می تواند ظرفیت های هنرمندان هنرهای تجسمی کانون های مساجد را شکوفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (4 دی ماه) در آئین رونمایی از پوستر رواق ترنج با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 580 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که 60 درصد از این کانون ها در مناطق روستایی و 40 در مناطق شهری قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: کانون های مساجد نیز در سال جاری همچون سایر ارکان فرهنگی مشارکت ویژه در برنامه های مقابله با بیماری کرونا همکاری و همدلی داشته از کمک های مومنانه گرفته تا مشارکت در طرح شهید سلیمانی تلاش می کنند تا سهم سازنده ای در این فعالیت ها داشته باشند.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: شاید شکل ظاهری مساجد به دلیل بیماری کرونا بسته باشد اما فعالیت های فرهنگی، قرآنی و آموزشی کانون های مساجد همچنان به شکل قوی تر و وسیع تر از طریق فضای مجازی ادامه دارد.

 

سقاء یادآور شد: فضای مجازی ظرفیت بزرگی برای نشر مفاهیم فرهنگی و دینی را برای اعضای کانون های مساجد در شبکه های اجتماعی را فراهم کرد و هم اکنون تولیدات فاخری در این زمینه از سوی اعضای کانون های مساجد شاهد هستیم.

 

وی بیان کرد: هم اکنون طرح ملی «ایران قوی» از طریق سامانه بچه های مسجد در حال اجرا است و فعالان کانون های مساجد استان اردبیل در این طرح بزرگ مشارکت می کنند و آثار فاخر تولیدی در حوزه های مختلف برای مشارکت در این طرح ارسال می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: رواق ترنج یکی از زیرشاخه های شبستان هنر در طرح ملی «ایران قوی» است که دبیرخانه آن به استان اردبیل اعطا شده و این جشنواره می تواند ظرفیت های هنرمندان هنرهای تجسمی کانون های مساجد را شکوفا کند.

 

کد خبر 1007343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha