خلیل الحیه: مقاومت تا زوال کامل اشغالگری ادامه خواهد داشت

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تداوم روند سازش و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس با اسم و رسم های گوناگون هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: خلیل الحیه در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تاکید کرد که تلاش های مذاکره کنندگان با رژیم اشغالگر قدس که در آستانه سه دهگی قرار دارد، هیچ حقی از حقوقی ملت فلسطین را محقق نکرده است. 


وی ادامه داد: تداوم روند سازش و عادی سازی روابط میان تشکیلات رام الله با رژیم اشغالگر قدس هیچ سودی به حال ملت فلسطین نخواهد داشت. 


وی یادآور شد :« ما از هرگونه تلاش فلسطینی در جهت اجماع کشورها و جهانیان و نظام ها در مورد حقوق فلسطینیان حمایت می کنیم و نسبت به از سرگیری روند سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نگرانیم.»


عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد:« بیشترین نگرانی ما به تلاش های تشکیلات رام الله در زمینه ازسرگیری روند سازش و عادی سازی روابط بر می گردد.»


عضو ارشد حماس در مورد درآمدهای مالیاتی اظهار داشت:« مسئله عجیب و غریب اینکه مسئول فلسطینی (تشکیلات رام الله) حق فلسطینیان بگیرد و تو بهای این حق را بپردازی.»


وی افزود:« این حق ملت فلسطین است که درآمدهای مالیاتی را به صورت کامل دریافت کند.»  


الحیه مشروط کردن پرداخت درآمدهای مالیاتی به از سرگیری همکاری امنیتی را محکوم کرد و گفت:« بی تردید چنین شرط بندی اقدامی تاسف بار است و هرگز یک پیروزی به شمار نمی رود بلکه یک نوع تسلیم در برابر رژیم اشغالگر قدس است.»


وی با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی حماس با جنبش فتح قطع رابطه نکرده است، افزود:« ارتباطات ما با برادرانمان در جنبش فتح هرگز قطع نشده است و ما به تماس های خود با آنان در راستای تحقق وحدت ملی ادامه می دهیم.»


عضو دفتر سیاسی حماس یادآور شد که تحقق وحدت ملی نیازمند اراده ای واقعی برای فعال سازی مقاومت و ترمیم شکاف داخلی بر مبنای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی است.


وی با تاکید بر لزوم استناد به گفتمان دبیران کل گروه های فلسطینی که دو ماه پیش از تدوین برنامه ای فلسطینی در بیروت خبر داد، افزود:« باید این برنامه محور حرکت ما در مسیری باشد که با همدیگر ترسیم کردیم و نباید از آن کوتاه بیاییم.» 


الحیه در ارتباط با ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران تاکید کرد: این اقدام تروریستی در راستای بر هم زدن اوضاع منطقه و کشیدن آن به سمت درگیری ها و کشمکش های جدید صورت گرفت. 


وی تصریح کرد که هدف از اینگونه اقدامات تروریستی ممانعت از برقراری ثبات و آرامش در منطقه و سنگ اندازی در مسیر قدرتمند شدن امت های عربی و اسلامی است.


وی گفت که ترور این دانشمند در ادامه اقدامات تروریستی نخبگان و ظرفیت های علمی امت های عربی و اسلامی به نفع تحقق منافع رژیم صهیونیستی و گروه های استعمارگر این منطقه صورت می گیرد. 


الحیه تصریح کرد: درگیری میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت هر لحظه امکان دارد به وقوع بپیوند، ما تا زمان برچیده شدن رژیم صهیونیستی دست از مبارزه و مقاومت نخواهیم کشید.» 


وی تاکید کرد که عاملان ترور این دانشمند هسته ای بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.


 

کد خبر 1007691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha