برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه همزمان با دهه بصیرت در آذربایجان‌شرقی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آذربایجان‌شرقی از برگزاری ۱۱۰ برنامه شاخص دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام «رسول برگی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ترشیح ویژه برنامه های بزرگداشت دهه بصیرت پرداخت و اظهار داشا: برخلاف سال های گذشته که همزمان با ۹ دی روز بصیرت گرامی داشته می شد، امسال این مناسبت به صورت دهه  برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آذربایجان‌شرقی از برگزاری ۱۱۰ برنامه شاخص دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در استان خبر داد  و گفت: برنامه های این دهه در ۱۰ روز با مشارکت ادارات، سازمان ها و نهادهای مردمی در سطح کشور و آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از برنامه های مدون این دهه از روزهای قبل آغاز شده است و تعدادی نیز در روزهای آینده شروع می شود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا هیچ تجمعی به مناسبت این هفته و ۹ دی در استان برگزار نمی شود.

حجت الاسلام برگی مصادف بودن ۱۳ دی سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده را از جمله دلایل اصلی برگزاری دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان کرد.

وی رژه موتوسواران و خودروئی، پرسمان دانش آموزی و دانشجوئی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و کاریکاتور با موضوع فتنه و مقاومت، برپایی نمایشگاه های  عکس و نقاشی، روزنامه دیواری و خاطره گوئی، تبیین نقش دشمنان در فتنه سال ۱۳۸۸ با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، پخش فیلم های ۹ دی و ۸ دی تبریز، برگزاری میزگردها و کارگاه های بصیرت افزایی و کمک های معیشتی و مومنانه را از برنامه های  هفته بصیرت و میثاق با ولایت در آذربایجان شرقی برشمرد.

برگی با بیان اینکه در این هفته نشست های تخصصی ویژه اقشار مختلف با هدف بازخوانی فتنه ۸۸ و نقش بصیرت در دشمن شناسی مردم برگزار می شود، اضافه کرد: بر این اساس نشست تخصصی با مداحان، اساتید و دانشگاهیان، حوزه های علمیه و طلاب، ورزشکاران، اصناف و بازاریان، کارگری، خواهران بسیجی، جوانان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی آتش زدن پرچم آمریکای جنایتکار بدون تجمع را از دیگر برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در روز ۹ دی اعلام و یادآوری کرد: مهمترین مساله برای این شورا حفظ سلامت مردم در شرایط کنونی است.

برگی همزمانی دهه بصیرت و میثاق امت با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: بر همین اساس شعار محوری این دهه "بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی" نام گذاری شده و هر یک از روزها نیز با شعارهای ویژه ای مزین شده است.

 

کد خبر 1008003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha