تحول مطلوب در فعالیت های قرآنی با تشکیل شورای عالی قرآن فارس

آیت الله دژکام گفت: تشکیل شورای عالی قرآن فارس در شورای فرهنگ عمومی استان نقش مطلوبی در ایجاد یک تحول جدی در فعالیت های قرآنی فارس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام»، امروز (شنبه 6 دی) در یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس به صورت وبینار گفت: هماهنگ‌ سازی و سامان دهی فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان فارس و به ویژه شیراز به عنوان سومین حرم اهل ‌بیت (ع) از اهداف برنامه های شورای فرهنگ عمومی فارس است.

نماینده ولی‌ فقیه در فارس با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس تحسین برانگیز است و می تواند به یک الگوی کشوری تبدیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: تدوین این برش استانی به شیوه استان فارس در همسو شدن فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز نقش موثری دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به طرح «خانواده متعالی» عنوان کرد: خوشبختانه در این طرح، جایگاه تمامی سازمان‌ها به درستی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم که شورای عالی قرآن استان فارس را نیز تشکیل دهیم که ساز و کار آن در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نقش مطلوبی در ایجاد یک تحول جدی در فعالیت های قرآنی فارس دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اعلام کرد: مبحث سامان دهی تبیلغات شهری نیز باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد تا شاهد رفع دغدغه های جدی فرهنگی و اجتماعی در این خصوص باشیم و طرح ایجاد بِرَند شهری با پیگیری شهرداری شیراز نیز برای بررسی تخصصی در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی مطرح خواهد شد.

خاطر نشان می شود، یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری به صورت وبینار و به میزبانی دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

کد خبر 1008034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha