تولید ۶۳ عنوان برنامه با نام «شهید سلیمانی» در استان فارس

کوشکی جهرمی گفت: در استان فارس برای بزرگداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی، ۶۳ عنوان برنامه با نام «شهید سلیمانی» تولید شده که ۱۳ برنامه عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (یکشنبه 7 دی) در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه های بزرگداشت اولین سالگرد شهید سلیمانی در استان فارس گفت: استان فارس در زمان حیات این شهید والا مقام چندین بار قدمگاه وی بود و مردم ایران باید برای تجلیل از رشادت ها و ایثارهای این شهید بزرگ برای ایران اسلامی و جهان اسلامی با تمام وجود در صحنه وارد شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ادامه داد: استان فارس برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح از 2 هفته قبل ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی را تشکیل داده و سه جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و مسئولان و فرماندهان ارشد نطامی و انتظامی، استانداری فارس و ... برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: در جلسه سوم، آیت الله «دژکام» بر برگزاری برنامه ها در 2 سطح عملیاتی و تبلیغی تاکید کرده اند که در برگزاری این برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است.

کوشکی جهرمی تصریح کرد: مردم باید نتیجه ملوس این برنامه ها را در زندگی اجتماعی خود ببینند و به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی نسبت به جمع آوری برنامه ها از مجموعه های مختلف اقدام کردیم و 63 عنوان برنامه با نام شهید سلیمانی در استان تولید شد که 13 برنامه عملیاتی است.

وی ادامه داد: پویش مردمی «انجام یک عمل خیر به عشق حاج قاسم»، آزادسازی زندانیان غیر عمد به نیت شهید سلیمانیی، پویش نذر خون، مسابقه خوشنویسی، حفظ سوره واقعه و .... از این برنامه های عملیاتی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به مصادف شدن نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با ایام فاطمیه اول عنوان کرد: بر همین اساس مراسم سوگواری به شکل مجازی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و پخش دعای کمیل از صدا و سیمای مرکز فارس در 11 دی و پخش زنده دعای ندبه از صدا و سیما در 12 دی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه های تبلیغی در 2 محور برنامه های صدا و سیما و فضای مجازی برگزار می شود و نمونه آن، جشنواره «عصر سلیمانی ها» که برنامه سپاه فجر با همکاری دانشگاه شیراز است که به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

کوشکی جهرمی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی از وصیت شهید سلیمانی، چله بیداری دانش آموزان با محوریت شهید سلیمانی، برگزاری کنگره بین المللی شعر شهید سلیمانی با محوریت معاونت فرهنگی ولی فقیه در فارس،  روایتگری مدافعان حرم که در سوریه و عراق با سردار مواجه شدند، تدوین و انتشار شعر شاعران فارس، موشن گرافی از حضور سردار دلها در فارس، تولید و انتشار کتاب صوتی با محوریت وصیت سردار سلیمانی، پخش زنده برنامه ویژه «سرباز وطن» از صدا و سیما، برنامه رادیویی «سرباز ولایت» و «30 شب با سردار»، نمایش رادیویی «دشمن پشت دروازه ها» و ... از جمله برنامه های استان در این زمینه است.

وی اعلام کرد: برنامه ها از هفتم تا نوزدهم دی در سطح استان برگزار خواهند شد و مستند سینمایی «عبدالله» از زندگی حاج «عبدالله اسکندری» به عنوان شهید مدافع حرم در سیزدهم دی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این ایام پخش خواهد شد که همگی اقدامی هستند تا مکتب شهید سلیمانی را بیشتر بشناسیم و راه پرفروغش را ادامه دهیم.

کد خبر 1008457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha