پژوهش و تولید علم و فناوری از مهم ترین عناصر رشد و توسعه است

حجت الاسلام یوسف خانی، با بیان اینکه پژوهش و تولید علم و فناوری از مهم ترین عناصر رشد و توسعه در زمینه های مختلف است، گفت: دانشگاه ها در این زمینه نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«محمد یوسف خانی»، امروز(7دی) در دیدار با دکتر یوسفوند، رئیس دانشگاه پیام نوراستان لرستان و رئیس حراست و سایر کادر دانشگاه پیام نور دلفان، اظهار داشت: دانشگاه در کنار توسـعه علـم، پیشـرفت و آبـادانی كشور نقش اساسی در  تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص دارد.

 

امام جمعه نورآباد افزود: بر همین اساس نحوه مدیریت دانشگاه ها با هر دستگاه دیگری باید متفـاوت و در همین راستا تأمین کننده نسل آینده ساز مملکت باشند.

 

وی در ادامه به نقش پیش برند دانشگاه ها، مؤسسات و حوزه های علمیه با کار پژوهش محور در تعالی جامعه پرداخت.

 

حجت الاسلام یوسف خانی گفت: در جهان امروز كه پیشرفت و توسعه كشورها بر پاشنه دانش وآموزش استوار است؛ پژوهش و تولید علم و فناوری از مهم ترین عناصر رشد و توسعه در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی و سیاسی و کشف قابلیت ها در كشور به حساب می آید.

 

وی در ادامه به اهمیت تحول حوزه و دانشگاه پرداخت و مراکز علمی را در وضعیت کنونی بر محور تحول به معنای تلاش فراتر از چارچوبه وظایف برای رسیدن به اهداف عالیه به عنوان یک ضرورت بیان کرد.

 

یوسفوند، رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز در پایان به کارکرد مثبت دانشگاه در ابعاد فرهنگی، علمی و پژوهشی پرداخت و خواستار تسطیع محوطه دانشگاه پیام نور شهرستان دلفان از شهردار و شورای شهرمحترم که دکتررضائی ازاعضاء فعال شورای شهر حاضر در جلسه بود.

کد خبر 1008484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha