برگزاری مراسم دهه اول فاطمیه با رعایت کامل نکات بهداشتی 

میثم زارع گفت: یکی از برنامه های ایام فاطمیه، برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) است که به مدت ۱۰ شب با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در راستای گرامیداشت ایام فاطمیه به همت اعضای کانون، مسجد و محله متناسب با این ایام سیاه پوش شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: یکی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه، برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) است که به مدت ۱۰ شب با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.



وی بیان کرد: از آنجایی شاید افرادی به دلیل بیماری نتوانند در این مراسم شرکت کنند بنابراین مراسم سوگواری به صورت مجازی نیز برگزار می شود و عاشقان آن حضرت می توانند به صورت مجازی از برنامه های این مراسم بهره مند شوند.



زارع ابراز کرد: علاوه بر این نیز به همت بچه های مسجدی کانون، عکس نوشته هایی با محتوای ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) تهیه شده که در فضای مجازی منتشر می شوند.



مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج اظهار کرد: برپایی ایستگاه صلواتی یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه اول فاطمیه است که با توجه به شرایط کرونایی در این ایستگاه کلیپ های مداحی پخش شده و اقلام فرهنگی توزیع می شود.



وی ادامه داد: در راستای کمک به نیازمندان طرح اطعام فاطمی برگزار می شود و به همین منظور با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، غذای نذری پخت شده و سپس در ظروف یکبار مصرف بسته بندی می شوند و توسط بچه های مسجدی با حفظ کرامت نیازمندان درب منازل آنها تحویل داده می شوند.



زارع اضافه کرد: البته سعی داریم در این ایام با تاسی از سیره حضرت زهرا (س) هر نوع کمک دیگری که امکان دارد به نیازمندان ارائه دهیم.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج عنوان کرد: طرح تلاوت نور یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت دهه اول فاطمیه است و به همین منظور ثواب تلاوت آیات نور به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه می شود.



وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با گرامیداشت ایام فاطمیه، در احیای سیره فاطمی در جامعه گام موثری برداریم.

کد خبر 1008570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha