دشمن برای فتنه ۸۸ از شخصیت های مقبول و دارای نفوذ استفاده کرد

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دشمن برای فتنه ۸۸ از شخصیت های مقبول و دارای نفوذ استفاده کرد؛ گفت: ۹ دی آمد و تمام معادلات سیاسی دنیا و دشمن را برهم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان حجت الاسلام علی عارفی دوشنبه ( ۸ دی)‌ در وبینار بصیرت افزایی حماسه ۹ دی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ابعاد مختلف 9 دی و فتنه دشمنان پرداخت و بیان کرد: دشمن امروز به وسیله توپ و تانک و موشک به جنگ با اسلام نمی آید بلکه از طریق تبلیغات و رسانه ها و در اتاق ها بر روی موبایل، مانیتور کامپیتر یا صفحه تلویزیون متصل به ماهواره مغز انسان ها را مورد هدف قرار داده است و قصد دارد با تسلط بر افکار و اندیشه ها، انسان ها به ویژه نسل مسلمان را از بین ببرد.

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در جنگ نرم ِ دشمن، تلفات جانی و ابزاری مانند هواپیما، لوازم جنگی و ... وجود ندارد با اینکه با هزینه پائین به جنگ با مردم آمده امّا اثرات آن به مراتب بیشتر از جنگ سخت است چون خود انسان ها تحت تأثیر قرار می گیرند و سرباز دشمن و به کف خیابان ها کشیده می شوند و علیه منافع خود حرف می زنند و شعار می دهند، لذا وقتی دشمن اندیشه ها را تسخیر می کند بیشترین خسارت های جبران ناپذیر به ملتی وارد می شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: بهترین زمان جنگ نرم هم بازه زمانی انتخابات است به این دلیل که کشور به سرعت تحت تأثیر شایعات دشمن قرار می گیرد و به راحتی ضربه می بیند؛ دشمن ماه ها و شاید سال ها قبل از انتخابات بر روی مغز عده ای برنامه ریزی و کار می کند به طوری که در فتنه 88 بر روی عده ای خاص کار کرد و جریانات جناحی را در کشورمان به وجود آورد تا مردم ایران را در مقابل هم قرار دهد تا مخالف منافع ملی خود شعار دهند.

 

 

 

حجت الاسلام عارفی بیان کرد: اختلاف نظر بد نیست می تواند سازنده باشد لازم نیست همه مسئولان دارای یک اندیشه و یک حزب باشند، اختلاف قاطع دیدگاهی نباید به عمقی برسد که به منافع ملی صدمه ای وارد شود، مسئولین باید با هم اتحاد داشته باشند اگر کسی بفهمد که مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی دقیقاً با مبانی لیبرالیسم مخالف و متضاد است انتظار وحدت و اتحاد از دشمن را ندارد و دشمن را قابل اعتماد  نمی داند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: نباید اختلافی در حوزه اصول انقلاب و جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد که پرداختن به چنین چیزی خیانت به کشور و برای منافع ملی هم مضر است؛ همچنین خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

 

 

حجت الاسلام عارفی در تشریح ابعاد و خصوصیات فتنه و جنگ نرم چنین گفت: یکی از ابعاد فتنه استفاده دشمن از شعار است؛ دشمن از شعارهای اسلامی مانند یاحسین و لا اله الا الله برای اغفال مردم استفاده می کند تا محبوبیت اجتماعی پیدا و مردم را تحریک کند که اگر مردم بصیرت بالایی نداشته باشند وارد بازی دشمن می شوند.

 

 

 

وی گفت: دوّمین ویژگی فتنه استفاده دشمن از پرچم است برای اینکه پرچم نماد مقبولی برای مردم است، در فتنه 88 دشمن پرچم به رنگ سبز که رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران است را انتخاب کرد تا مردم را گول بزند؛ سوّمین ویژگی فتنه هم استفاده دشمن از شخصیت های مقبول جامعه و انسان های دارای نفوذ  و انسان هایی است که پیش مردم از حیثیت و سابقه خوبی برخورداند  که اینجا خواص باید حواس خود را جمع باشد.

 

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در جریان جنگ جمل هم امام علی (ع) تعبیر به فتنه جمل کرد در این فتنه دشمن از شعار مقدس " خون خواهی " استفاده کرد؛ این دشمن یعنی بنی امیه با برنامه ریزی از قبل قتل عثمان خلیفه سوم را انجام داده بود در حالی که امام علی (ع) به خاطر حفظ و مصلحت اسلام، برای اینکه عثمان کشته نشود فرزندان خود را برای محافظت از عثمان فرستاده بود، عثمان که به دست دشمن کشته شده بود دشمن اینجا از علی(ع) طلب خون خواهی کرد؛ درست است خون مظلوم باید از ظالم گرفته شود امّا آیا امام علی و فرزندانش ظالم هستند؟ در ایران هم زمان انتخابات ریاست جمهوری شعار تقلب و ابطال انتخابات را سر دادند، دشمن این شعار را از پیش طراحی کرده بود و به دست خود ایرانی ها آن را سر داد.

 

 

وی ادامه داد: در جنگ جمل دشمن از پرچم " لااله الا الله " استفاده کرده بود، در انتخابات و فتنه 88 هم دشمن پرچم به رنگ سبز را برافراشته بود، در جنگ جمل از شخصیت های بارزی مانند عایشه همسر رسول خدا و از پسر عمه علی بن ابی طالب(ع) و ... برای تحریک مردم استفاده کرد، در ایران فتنه 88 هم دشمن از شخصیت هایی استفاده کرد که همگام و همراه امام بودند برخی از این شخصیت ها ضد انقلاب و وابسته به سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و انگلیسی بودند  و برخی هم انقلابی و دارای سوابق خوب انقلابی بودند بنابراین فتنه 88 با شعار "تقلب در انتخابات "برافراشتن پرچم سبز و استفاده از شخصیت های مقبول مردم شروع شد اینجا بصیرت مردم موجب خاموشی این فتنه شد.

 

 

 

حجت الاسلام عارفی اظهار کرد: در جریان انتخابات ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور آن کشور معتقد است که تقلب صورت گرفته است؛ خدا خواست که دست آن ها رو و ماهیت دشمنی آن ها مشخص شود آن ها روزی برای ما دام پهن کردند در حالی که امروز خود گرفتار آن دام شدند؛ همین آقایان و تحلیل گران سیاسی آمریکا در سال 88 می گفتند حرکت مردم ایران در خیابان ها دموکراتیک و  برای صیانت از آرای مردم است و می گفتند ابطال انتخابات کار درستی است و دشمن " احیای دموکراسی " شعار زیبنده امّا فریبنده ای را انتخاب کرده بودند تا مردم ایران را علیه کشورمان شستشوی مغزی دهند.

 

 

 

وی یادآور شد: کدام تقلب؟ که هم مجری انتخابات آمریکا هم ناظرین آن شهادت بر صحت آن دارند و با بازشماری آرا هم به نتیجه ای نرسیدند و معلوم شد دنبال بهانه اند تا دوباره خود بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند و مردم را فریب بدهند.

 

 

عارفی خاطرنشان کرد: 9 دی آمد و تمام معادلات سیاسی دنیا و دشمن را برهم زد لذا این قدرت نرم مردم یعنی بصیرت مردم موجب شد دشمن ناامید شود.

 

کد خبر 1008626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha