برنامه های ایام فاطمیه در مناطق نارنجی برگزار نخواهد شد / پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید

نخستین گفت: برنامه های ایام فاطمیه در مناطق نارنجی استان اردبیل برگزار نخواهد شد و از هیئت های مذهبی مناطق زرد رنگ نیز درخواست می شود تا پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

«بابک نخستین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ایام فاطمیه جایگاه ویژه ای در قلب های عاشقان اهل بیت (ع) دارد که امیدواریم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم ها و برنامه های عزاداری این ایام با رعایت محدودیت ها اجرا شود.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه های ایام فاطمیه در مناطق نارنجی استان اردبیل برگزار نخواهد شد و از هیئت های مذهبی مناطق زرد رنگ نیز درخواست می شود تا پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: پیشگیری از تجمع ها برای کاهش شیوع بیماری کرونا و فوت ناشی از آن است به همین دلیل از همه عموم مردم درخواست می شود تا در مناطق نارنجی از برپایی آئین های عزاداری خودداری کنند.

 

وی اضافه کرد: مراسم های سوگواری در مناطق زرد رنگ نیز به صورت محدود کمتر از 2 ساعت در فضای باز و بدون دسته عزاداری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است.

 

نخستین افزود: متاسفانه شرایط شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل ناپایدار و شکننده است و باید تلاش کنیم تا این وضعیت کاهش شیوع ماندگار باشد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: اگر به آمارهای کاهش بسنده کنیم مطمئنا به روزهای اوج کرونا در استان بازخواهیم گشت و باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

 

کد خبر 1008673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha