هدف تشکیل «دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه» هم صدایی است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه را ایجاد یک صدایی و هم صدایی بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: توسعه و تولید علم و دانش نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه است.

اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه راه اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه آران و بیدگل گفت: حوزه و دانشگاه دو یار و دو بال توسعه و پیشرفت کشور هستند و حوزویان و دانشگاهیان همچون روشنایی در تاریکی سبب شناخت راه از بی راهه می شوند و جزء گروه های مرجع بوده و خواهند بود.

 

فرماندار آران و بیدگل افزود: هرچند وحدت بین حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب نیز وجود داشت لیکن این مبحث با شهادت آیت الله دکتر مفتح که وحدت ميان اين دو قشر مهم جامعه را اولویت کار خود قرار داده بود تقویت شد.

 

بایبوردی نقش دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه را ایجاد یک صدایی و هم صدایی بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: توسعه و تولید علم و دانش نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه است و این دبیرخانه می تواند در توسعه این همکاری نقشی اساسی داشته باشد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: امید است با ایجاد اتاق فکر مشترک و با بررسی و آسیب شناسی و انجام کار کارشناسی، تصمیماتی با پیوست دینی و مذهبی لحاظ شود تا کمترین آسیب ها را در سطح جامعه شاهد باشیم.

 

بایبوردی ضمن اشاره به بحث اخلاق در علم به عنوان یکی از بحث های مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته اند عنوان کرد: کار عمده این دبیرخانه دائمی تقویت بحث های علمی و کارشناسی و بحث های دینی مذهبی و اخلاقی است.

 

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: ارتباط دانشگاه و حوزه با صنعت و بخش های مختلف جامعه و در پیِ آن تجاری‌ سازی محصول با وحدت هرچه بیشتر بین حوزه و دانشگاه، تقویت می شود.

 

بایبوردی اذعان داشت: بررسی آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، کودکان کار، مهارت ‌آموزی به جوانان و جلوگیری از نزاع‌ های خانوادگی و فردی می‌تواند در این دبیرخانه بررسی و منجر به ارائه راهکار شود./

کد خبر 1008766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha