از رژه خودرویی دانشجویی و برنامه های فرهنگی تا پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم

رفعت نژاد به ارائه گزارشی از برنامه های بسیج دانشجویی استان قم در دهه بصیرت پرداخت وگفت: در این دهه ویژه برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم و شهید فخری زاده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «جواد رفعت نژاد» در نشست خبری بسیج دانشجویی استان قم که پیش از ظهر امروز(دوشنبه 8دی) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت آغاز دهه بصیرت اظهار داشت: از نهم تا نوزدهم دی به درستی دهه بصیرت نامگذاری شده چراکه در نهم دی ماه سال 88 مردم شریف ایران بار دیگر دست قدرت خدا را نشان داده و نقشه فتنه گران را نقش بر آب کردند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم افزود: همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن نتوانست به توفیقی دست پیدا کند، در ایام فتنه نیز با وجود این که از سلطنت طلب ها تا منافقین و دشمنان داخلی و خارجی به جنگ علیه نظام مقدس ایران اسلامی آمدند و خواستند برای کشور بعد از آن همه پرسی بزرگ در 22 خرداد، هزینه تراشی کنند، باز هم با هوشیاری و بصیرت مردم ایران به ویژه در نهم دی ماه 88 به بن بست خوردند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: فضای فتنه یک فضای غبار آلود است که انسان در آن حق و باطل را اگر معیار و نقشه راهی نداشته باشد، گم می‌ کند و همچون کسی است که در بیراهه ای قدم برداشته که هرچه سریع تر برود، بیشتر به سمت انحراف خواهد رفت.

 

رفعت نژاد با اشاره به این که در دهه بصیرت مناسبت های مختلفی وجود دارد، گفت: در اوایل این دهه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم رزم شهید ایشان ابومهدی المهندس را داریم، همچنین چهلم شهید فخری زاده نیز در دهه است تا برسیم به 19 دی ماه که سالروز قیام خونین مردم قم به عنوان مقدمه شکل گیری انقلاب اسلامی است.

 

وی بیان داشت: ستادی در بسیج دانشجویی کشور به مناسبت دهه بصیرت شکل گرفته و برنامه هایی را در نظر داریم از جمله روز 13 دی ماه مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم، رژه دانشجویی خودرویی در بلوار پیامبر اعظم خواهیم داشت و چند مورد از دستاوردهای نظام نمایش داده خواهد شد و در راستای اعلام انزجار از شیطان بزرگ، پرچم آمریکا آتش زده خواهد شد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ثبت نام گردان های دانشجویی جهاد و مقاومت شهید سلیمانی نیز در این دهه آغاز خواهد شد که برای کلیه دانشجویان استان ممکن است و هر دانشجویی می‌ تواند در گردان رزمی دانشجویی شرکت کند.

 

وی اضافه کرد: این گردان با هدف آزاد سازی قدس شریف شکل گرفته و مدل آموزش هایی که داده می‌ شود مشخص است که شکل شعاری ندارد و هدف مشخصی دارد و دوره ها و کلاس های آموزشی مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

رفعت نژاد با بیان این که در آستانه آغاز عملیات گردان سایبری هستیم ،گفت: دوستان ما در این گردان نیز سه هفته آموزش دیده اند و در این دهه عملیات خواهند داشت و انشاءالله که دوستان در این حوزه هم بتوانند نقش آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به موضوع شهادت حاج قاسم و لزوم پیگیری های حقوقی بین المللی در این راستا گفت: ما به همین دلیل دو برنامه دیگر هم داریم از جمله تنظیم طوماری در راستای موضوع انتقام سخت به زبان های خارجه و تنظیم نامه ای به مسؤولین که با توجه به نقض صریح موازین حقوقی وبین المللی در شهادت حاج قاسم، در این یک سال اخیر چه پیگیری های حقوقی انجام داده اند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: راه اندازی چند پویش و هشتک با عنوان هایی نظیر انتقام سخت، خروج آمریکا از منطقه، ما ملت شهادتیم، فرزندان مکتب حاج قاسم و ما ملت امام حسینیم نیز در شبکه های اجتماعی دنبال می‌ شود، چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انتقام سخت ما از آمریکا سیلی نرم افزاری به هیمنه پوچالی استکبار و خروج آمریکا از منطقه است که با فرهنگ سازی در بین کشورهای منطقه شکل می‌ گیرد، در حقیقت ما باید این مسأله را فرهنگ سازی کنیم که آمریکا جز با پیام ایستادگی و مقاومت از پا نخواهند نشست و هرچه قدر که به آنها باج بدهیم به آمال و آرزوهای خود نخواهیم رسید.

 

وی یادآور شد: برگزاری نشست های تخصصی با عناوینی نظیر بازخوانی و تحلیل وصیت نامه الهی سیاسی حاج قاسم، نقش امامین انقلاب در پرورش نسل امثال حاج قاسم سلیمانی و جایگاه مکتب حاج قاسم در رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیز برگزار خواهد و غالب برنامه های ما حضوری ولی محدود است.

 

رفعت نژاد با اشاره به تنظیم نامه از طرف دانشجویان به خانواده محترم شهید سلیمانی یادآور شد: ما در این نامه آورده ایم که اجازه نخواهیم داد خون این شهید هدر برود و تا آمریکا خبیث را از منطقه بیرون نکنیم از پا نمی شینیم و همچنین به دنبال تنظیم نامه ای به رهبر معظم انقلاب هستیم تا اعلام کنیم که ما همه حاج قاسم هستیم و آرمان های انقلاب را دنبال می‌ کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ایستگاه صلواتی و نصب حجله سردار حاج قاسم در سردر دانشگاه ها و تهیه بسته معیشتی نیز از دیگر برنامه های ما در این دهه است؛ دوستان ما در سه دانشگاه بسته هایی را برای کمک به نیازمندان آماده می‌ کنند و 766 بسته گوشت نیز به تعداد ماه های عمر شریف حاج قاسم سلیمانی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: تشکیل گروه های نهضتی و گرامیداشت چهلم شهادت شهید فخری زاده یعنی روز شانزدهم دی ماه را نیز در برنامه داریم که برنامه های مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌ توان به برگزاری یادواره در سایت فردو روز شانزدهم دی ماه ساعت 10 صبح خبرداد.

 

رفعت نژاد عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی کتاب «سلیمانی عزیز» هم از طرف بسیج دانشجویی کشور برای این دهه پیش بینی شده و پویش «هم سفره با همسایه» دنبال شده که در آن با پنجاه نانوایی در مناطق کمتر برخودار استان صحبت کرده ایم تا مردم کمتر برخوردار با مشارکت نانوایان و مردم و تزریق مبالغی بتوانند ایامی را از نان رایگان بهره مند باشند.

 

وی با بیان این که هر پنجشنبه از طرف بسیج دانشجویی استان هزار غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌ شود، گفت: این برنامه با عنوان «پنجشنبه های علوی» برای این دو هفته پیش رو قصد داریم این میزان را به بیش از چهار هزار پرس برسانیم؛ همچنین در این دهه یک نماهنگی تولیدی با همت دانشگاه علوم قرآنی در روز شهادت حاج قاسم رونمایی شود.

کد خبر 1008807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha