حضرت زهرا(س) در برابر فقر فرهنگی و اجتماعی جامعه بی تفاوت نبود

درویش با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در برابر فقر فکری، فرهنگی و اجتماعی جامعه خود بی تفاوت نبودند گفت: در طی تاریخ عده زیادی اهل بیت(ع) را الگوی حقیقی زندگی خود قرار دادند.

«رقیه درویش» با تسلیت ایام فاطمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت در مورد سبک زندگی فاطمی اظهار کرد: سبک زندگی ما وابسته به اهداف بلندی است که در زندگی خود داریم.



این استاد حوزه با بیان اینکه باید به چهار واژه «عقلانیت»، «عطوفت»، «عدالت» و «عبودیت» در سبک یک زندگی درست توجه داشته باشیم افزود: عقلانیت به ما کمک می‌کند که به عظمت و ارزش خود در جایگاه عالم هستی بیشتر فکر کنیم و به آن بپردازیم.



وی تصریح کرد: هر چه انسان به ارزش وجودی خود بیشتر پی ببرد سعی می‌کند با اهداف بلندتری در زندگی خود گام بردارد.



درویش گفت: مورد بعد واژه عطوفت است که رابطه ما را با خانواده خود محکم می‌کند و ما می‌بینیم که حضرت امام رحمة الله می‌فرمایند:«در آن چند سال اندکی که حضرت زهرا(س) در خانه امیرالمومنین بودند توانستند فرزندانی را تربیت کنند که عالم هستی مدیون فرزندان حضرت زهرا(س) است.



وی اذعان کرد: آن حضرت با آن همه مشغله کاری زندگی را به‌گونه‌ای تنظیم کردند که بتوانند هم به فرزندانشان مهر و عاطفه مادری را منتقل کنند و هم در قالب بازی، شعر و داستان ارزش‌ها، باورها و اعتقادات را به نحو احسنت به فرزندان آموزش دهند.



درویش در ادامه با اشاره به واژه عدالت نیز اظهار کرد: عدالت رابطه انسان را با جامعه محکم می‌کند و ما می‌بینیم که حضرت زهرا (سلام الله) در برابر فقر فکری، فرهنگی و اجتماعی جامعه خود بی تفاوت نبودند.



وی با بیان اینکه اگر حضرت در این زمینه بی‌تفاوت بودند و یا خدای نکرده غفلت می‌کردند در ۱۸ سالگی به شهادت نمی رسیدند، بیان کرد: وقتی آن حضرت می‌بینند یک سری انسان‌ها چهره نفاق به‌صورت دارند و درصدد هستند مهندسی جهان اسلام را به هم بریزند، سکوت را جایز ندیدند و تا پای جان در این عرصه پایداری کردند.



درویش در خصوص واژه عبودیت نیز اظهار کرد: از آنجایی که انسان همانگونه که در سوره ذاریات نیز داریم «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»، رابطه انسان را با خداوند عالم محکم می کند.



وی گفت: اگر هر کسی در ارتباط با خود، خانواده‌اش و جامعه‌اش در هر قدمی که برمی دارد و هر نفسی که می‌کشد برای نزدیک شدن به خداوند تبارک و تعالی باشد، قطعا به عبودیت الهی دست پیدا کرده است.



درویش در ادامه اظهار کرد: ما می بینیم که در طی تاریخ عده بسیاری، اهل بیت (علیه السلام) را در زندگی خودشان الگوی حقیقی قرار دادند و در این مسیر افتخاراتی را هم برای خودشان و هم برای جامعه شان رقم زدند از جمله سردار سلیمانی.



وی ادامه داد: تمام افتخار و عظمت سردار سلیمانی به ظواهری که اکنون خیلی ها دنبالش هستند، نیست، وقتی زندگی‌نامه این سردار شهید را مطالعه می‌کنیم و رشادت‌هایش را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که این سردار بزرگ فقط به دنبال بنده بودن است.



درویش خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی فقط به دنبال این بود که «عبد» باشد و همین عبد بودنش ایشان را در دنیا سر بلند می‌کند و حتی کسانی که مرام و آیینش را قبول ندارند در برابر عظمت وجودی این مرد زانوی تواضع بر زمین می‌زنند.



وی تصریح کرد: اینها همه نشان دهنده این است که قرار است ما به یک هدف بلند دست پیدا کنیم و اما از طرفی دشمنان ما در تلاشند تا یکسری مصداق‌های قلابی را به خورد ملت دهند و کارخانه مصداق‌سازی راه می‌اندازند که هر چقدر  انسان به این قضیه بیشتر پی می‌برد، میبیند کفر و نفاق تا چه اندازه در این عرصه می‌تواند مردم را از مصداق‌ها و الگوهای حقیقی که می‌خواهند به آن نزدیک‌تر شوند، بینشان فاصله می‌اندازد.



درویش اظهار کرد: وقتی ذائقه ها و اهداف عوض شود قطعا ما از مسیر بندگی خداوند عالم فاصله می‌گیریم و سبک زندگی ما به جای آنکه سبک زندگی فاطمی باشد به طرف سبک زندگی غربی سوق داده می‌شود از اینرو باید مراقب و مواظب این موارد در زندگی خود باشیم.

کد خبر 1009023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha