ویژه برنامه «هفت جستار» با محوریت کتاب «شهید سلیمانی» برگزار شد

سومین نشست از ویژه برنامه «هفت جستار» با محوریت معرفی کتاب «شهید سلیمانی» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری البرز و محافل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به مناسبت دهه بصیرت و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سومین نشست از ویژه برنامه «هفت جستار» با محوریت معرفی کتاب «شهید سلیمانی» نوشته مجید ملامحمدی به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و محفل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی البرز در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

در این نشست که با اجرای علی عباسی، دبیر محفل ادبی امیرکبیر کرج همراه بود، مجید ملامحمدی، نویسنده کتاب ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار اسلام، حاج قاسم سلیمانی، در معرفی خود گفت: من در خانواده‌ای روحانی در قم به دنیا آمدم اما اصالت خانوادگی‌مان اشتهاردی است. به واسطه پدرم، که بعدها یکی از مؤلفان و محققان برجسته و صاحب‌نام حوزه‌ی علمیه‌ی قم شد و به نام «محمد محمدی اشتهاردی» شهرت یافت، کتاب همیشه در منزل ما جایگاه ویژه ‌ای داشت و همین موهبت موجب شد من نیز با کتابخوانی انس گرفته و دستی بر قلم داشته باشم.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی و فعالیت‌هایی که در عرصه ادبیات داشت، تصریح کرد: حرص و ولع‌ برای کتابخوانی، حضور در کانون پرورش فکری و عضویت مکاتبه‌ای در مرکز آفرینش‌های ادبی تهران، من را به سمت و سوی شاعری و نویسندگی هدایت کرد. از کودکی تاکنون، کتابخانه پاتوق ثابتم بوده و هست؛ دوره‌همی‌های ادبی که از قدیم داشتیم، برایم بسیار دلنشین بود و تجربه‌های فراوانی کسب کردم. فضای کتابخانه، همواره مکانی آرام و امن برای انسجام افکار و انگیزه‌ای برای نوشتن و خواندنم بود. حالا که مدتی است به خاطر شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌ها در تعطیلی اجباری به سر می‌برند، این مسئله برای امثال بنده، سخت و دلگیرکننده است.
ملامحمدی در ادامه با اشاره به برخی آثار منشر شده‌اش در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: نوشتن برای کودکان و نوجوانان خصوصا درباره زندگانی شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار ملی و دینی، بخشی از علاقه‌مندی ویژه من است. از این رو بعد از شهادت حاج قاسم نگارش کتاب «شهید سلیمانی» را آغاز کردم؛ چراکه باور دارم آشنا شدن نسل نوجوان و جوان با زندگی پر فروغ چهره‌های درخشان عصر حاضر و بهره‌گیری  از راه و رسم آنان، می‌تواند در فراز و نشیب زندگی، گام‌های این نسل را استوارتر دارد.

نویسنده کتاب«شهید سلیمانی» افزود: این کتاب زندگینامه داستانی سردار از تولد تا شهادت بوده و به عنوان یکی از کتاب‌های مجموعه چلچراغ به چاپ رسیده است. از آنجایی که اغلب خاطرات و زندگی سردار برای گروه بزرگسال بود و نمی‌شد برای جوانان و نوجوانان به داستان تبدیل کرد، بنابراین سعی کردم خصوصیات مختلفی که در شخصیت سردار بود، همچون اخلاص، شجاعت و دلیری، ایثار، مردم داری، تواضع و عشق به اسلام و کشور را برای نوشتن در این کتاب در نظر بگیرم. کتاب دربردارنده مجموعه خاطرات زیبایی از سردار دل‌ها در هشت سال دفاع مقدس، وقایع حضور در کنار رهبری و مردم و ماجراهای مبارزاتشان با داعش است.

گفتنی است، ویژه برنامه «هفت جستار» در ۷ هفته و هر هفته، دوشنبه ساعت ۷ شب با محوریت گفتگو با یک پژوهشگر است که از هفته پژوهش تا دهه فجر انقلاب اسلامی در  اسکای روم برگزار می شود.

کد خبر 1009609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha