براساس اصل 77 اجازه دفاع از خود را به من بدهید

پس از پایان سخنان انتقادی حجت‌الاسلام رسایی تریبون وی قطع شد و او با برداشتن عبایش که بر روی صندلی بود فریاد زد این کار عین دیکتاتوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در جلسه علنی چهارشنبه 15 دی با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس خطاب به لاریجانی گفت: روز گذشته بنده نکاتی را درباره اداره جلسه و تخلف آیین‌نامه‌ای که در روند بررسی مصوبه بانک مرکزی صورت گرفته بود به حضرتعالی متذکر شدم که اجازه بیان بخشی از تذکرات را دادید اما اجازه ندادید اخطار قانون اساسی را مطرح کند.

وی اظهار کرد: روز گذشته یکی از آقایان مطالبی را از پشت تریبون گفت و بیان کرد که اگر شما یک بار دیگر به من اجازه تذکر و اخطار بدهید وی مطالبی را درباره دادگاه ویژه روحانیت من بیان می‌کنم.

لاریجانی خطاب به رسایی گفت: این نماینده اسم کسی را نبرد که شما در حال حاضر می‌گویید اسم جنابعالی را آورده است.

حجت‌الاسلام رسایی بیان کرد: وی اشاره‌ای به بنده داشت و بنده دیروز چیزی نگفتم که شما به آقای دلخوش اجازه بیان تذکر ماده 77 را دادید و در واقع وی وقت برای بیان تذکر نگرفته بود.

لاریجانی خطاب به رسایی گفت: آقای دلخوش برای بیان تذکر وقت گرفته بود و به همین دلیل بنده به وی اجازه بیان تذکرش را دادم.

پس از پایان این سخنان تریبون حجت‌الاسلام رسایی قطع شد و وی با برداشتن عبایش که بر روی صندلی بود فریاد زد این کار عین دیکتاتوری است.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از رییس مجلس خواست تا به وی اجازه دهد تا بر اساس اصل 77 از خودش دفاع کند.

همچنین لازم به ذکر است دیروز کاظم دلخوش با بیان اینکه سرباز علی لاریجانی است طیّ سخنانی به حجت الاسلام رسایی توهین کرده بود.

لازم به ذکر است دیروز در مجلس هشتم بر سر نوع انجام مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی بین تعدادی از نمایندگان و هیئت رئیسه جدال لفظی سر گرفته بود. برخی نمایندگان اظهار داشته بودند که رئیس جلسات در حین انجام مصوبه ابهام برانگیز ریاست بانک مرکزی تخلف کرده و با این حال اجازه ایراد آیین نامه ای و قانونی به نمایندگان معترض نداده است. همچنین حجت الاسلام رسایی با تقریب این عمل دیروز هیئت رئیسه به شنبه ننگین در مجلس درباره مصوبه تیره وقف دانشگاه آزاد؛ خبر از شکایت نمایندگان معترض به کمیسیون اصل 90 مجلس داد.

در همین حال اسداللهی و بعضی از اعضای کمیسیون اصل 90 در هفته های اخیر با مصاحبه هایی که انجام داده بودند خبر از قرائت گزارش تخلف هیئت رئیسه در صحن علنی مجلس داده .

گفتنی است حجت الاسلام حمید رسایی از اعضای شاخص فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم صحن علنی مجلس را بعد از مشاجره با رئیس جلسه ترک کرده است.

پایان پیام/

کد خبر 10101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha