ایجاد ۸۰ مورد مشاغل خانگی در مرودشت طی ۹ ماهه گذشته

اسلام مهر گفت: در ۹ ماهه گذشته ۸۰ مورد مشاغل خانگی در مرودشت در زمینه دامپروری و کشاورزی ایجاد شده است که نقش موثری در کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «راضیه اسلام مهر»، امروز (پنجشنبه 11 دی)  با اشاره به ایجاد بیش از 80 مورد مشاغل خانگی در مرودشت به خبرنگاران گفت: این تعداد مشاغل خانگی در 9 ماهه گذشته و در زمینه دامپروری و کشاورزی ایجاد شده اند.

مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: سه مورد از این مشاغل خانگی از نوع  پشتیبان هستند و از طریق دریافت وام، ۱۵ فرد جویای کار را به عضو خود درآورده اند.

وی اضافه کرد: کشت زعفران و گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه های خانگی، پروش مرغ، بز، گوسفند و ... از این موارد اشتغال خانگی بوده که متقاضیان با مراجعه به جهاد کشاورزی و ثبت نام برای دریافت مجوز و تسهیلات به اداره کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند.

اسلام مهر با اشاره به تاثیر اشتغال زایی در روستاها در کاهش مهاجرت به شهرها بیان کرد: اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با هدف تسهیل دسترسی به مدارک آموزشی لازم به بهره برداران و با تعامل با بخش خصوصی زمینه ارائه آموزش ها را برای فراگیران ایجاد کرده است.

کد خبر 1010153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha