مقاومت و انقلابی گری گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است

سردار نوعی اقدم با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی زمانی روایت می شود که بتوان مکتب او را روایت کرد گفت: مقاومت و انقلابی گری گفتمان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سردار رحیم نوعی اقدم» طی آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی که پنجشنبه ۱۱ دی در مسجد ولیعصر(عج) شهرک سپهر برگزار شد گفت: ادبیات و گفتمان مقاومت با ۲ جریان سلفی، تکفیری و وهابی با محوریت داعش آمریکا ساخته و گروه های معارض پیرو این جریان و مکتب متأثر از وهابیت سعودی جنگید.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید قاسم سلیمانی زمانی روایت می شود که بتوان از مکتب او گفت و روایت کرد، آنچنان که رهبرمعظم انقلاب فرمودند شهید قاسم سلیمانی را فرد نخوانید که او یک مکتب است.

 

وی با اشاره به اینکه هر مکتب گفتمانی دارد، افزود: گفتمان مکتب حاج قاسم سلیمانی مقاومت و انقلابی گری است و ترکیب آن این است که ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

 

وی با اشاره به شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم سلیمانی را باز کنیم باید به صورت مختصر و مفید به گفتمان مقاومت بپردازیم.

 

وی ادامه داد: انقلاب امام راحل با بیعت امت به پیروزی رسید و استکبار شرق و غرب به دنبال مصادره این انقلاب بودند و امام(ره) تئورسین انقلاب مستقل نه شرقی و نه غربی را اعلام کرد، آن زمان بود که سیاست دانان جهان گفتند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قدرت سوم جهانی شکل گرفت.

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: در تقابل ۴۲ سال ایران مقابل آمریکا، هر آنچه ایران خواسته است محقق شده و هر آنچه آمریکا خواسته است محقق نشده است و این امر به گفتمان مقاومت در حضرت امام خمینی(ره) و در رهبرمعظم انقلاب برمی گردد.

 

نوعی اقدم عنوان کرد: زمانی که آمریکا با سرکردگی دولت های استکبار، رژیم صهیونیسم را در کرانه نیل تا مدیترانه با هدف مقابله با ایران حمایت کرد، حضرت امام خمینی(ره) نیز حزب الله را پایه ریزی کرد. 

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی در طول هشت سال دوران جنگ تحمیلی با ۳۶ کشور جهان که با عراق هم پیمان شدند تا ایران اسلامی را تصرف کنند و اولین بار در طول تاریخ این کشور، مردان مرد سینه سپر کردند و با عزت و اقتدار ایستادن و اجازه ندادن که یک وجب خاک را به دشمنان دهند. 

 

گفتمان انقلابی گری در مسیر مقاومت به مقابله با نیروهای تکفیری و داعشی رسید

 

نوعی اقدم با اشاره به اینکه امروز در مسیر انقلاب و گفتمان انقلابی گری هستیم بیان کرد: استکبار داعش را به صورت چهانی ساخت تا با عقبه جهانی وارد جنگ با مسلمانان شوند.

 

وی ادامه داد: اروپاییان بیشترین نیروهایی بودند که در داعش حضور داشتند و این در شرایطی بود که گفتمان انقلابی گری در مسیر مقاومت به مقابله با نیروهای تکفیری و داعشی رسید.

 

وی با طرح این پرسش که ما چرا به سوریه برای نبرد با داعشی ها رفتیم، اظهار کرد: داعش مخفف کلمه دولت اسلامی عراق و شام است که برخلاف القاعده و طالبان بود و جغرافیایی در عراق و شام داد. 

 

نوعی اقدم عنوان کرد: با شکل گیری حزب الله هلال مقاومت در خاورمیانه در برابر زیاده خواهی استکبار شکل گرفت، دشمن نیز با کارشناسی آمد تا ستون فقرات مقاومت را بشکند. 

 

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دنیا اجماع کرد که بشار اسد باید از کار کنار برود برای اینکه به این واسطه مانع حضور ایران در سوریه و حمایت از حزب الله شود. 

 

نوعی اقدم خاطرنشان کرد: به دستور رهبرمعظم انقلاب، حاج قاسم سلیمانی به صحنه آمد و در برابر توطئه استکبار در خصوص برکنار بشار اسد اقدام کرد و این امر با بصیرت رهبرمعظم انقلاب برای حفظ استراتژیک حزب الله در خارج از مرزهای ایران بود. 

 

ادبیات و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در یمن

 

نوعی اقدم با اشاره به اینکه در دوران قحطی و فشارهایی که استکبار به یمن وارد می ساخت و محاصره صد در صد بیان کرد: سران صلح دوست دنیا آمدند در چهار کشتی خار و بار جمع کردند تا به مردم مظلوم یمن برسانند ولی نتوانستند. 

 

وی ادبیات حاج قاسم سلیمانی را بی نظیر خواند و اظهار کرد: گفتمان میدانی و عملی مقاومت حاج قاسم سلیمانی است که برای مردم یمن در جهت دفاع اقدام عملی می کند.

 

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه داعش معتقد بود که ۵ شیعه بکشد بهشت برای آن ها واجب می شود، خاطرنشان کرد: داعش با پرچم مشکی و آرم لااله الاالله به طریق علماء خودفروخته وهابی آمد و الله اکبر آمریکایی ساخت.

 

 

کد خبر 1010316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha