حاج قاسم ادبیات دیپلماسی عالم را بلد بود که دوست و دشمن او را تحسین کرد

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه حاج قاسم با همان عقیده ای که به جبهه رفت تا آخر بر همان عقیده ثابت قدم ماند؛ گفت: او ادبیات دیپلماسی عالم را بلد بود که دوست و دشمن برایش گریست و او را تحسین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، صبح جمعه(۱۲ دی) در مراسم دعای ندبه مهدیه صاحب الزمان عجل الله تعالی کرمان و از جوار مزار شهید سلیمانی در سخنانی با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی از دور عملیات را مدیریت و فرماندهی نمی کرد بلکه خط مقدم می رفت و مکرر در مکرر تا چند قدمی شهادت رفت؛ افزود: اینکه او در دل محاصره داعشی ها فرماندهی می کند و نمی ترسد چون خدا را باور دارد.

 

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه کسی که باورش خدا باشد، خدا قلب ها و دل ها را به سمت او معطوف و او از سر اخلاص صحبت می کند؛ شهید سلیمانی را تربیت شده مکتب امامین انقلاب دانست که امثال او در جنگ نرم و سخت ایستاد، از جنگ نمی ترسید و خسته نمی شد و بازنشستگی نداشت.

 

 

وی ادامه داد: چرا این گونه افراد از جنگ خسته نمی شوند و وعده و وعیدها و تطمیع ها و تهمت ها آنها را از مسیر منحرف نمی کند؟ زیرا به خدا توکل دارند و فقط از خداوند استعانت می جویند و می دانند والعاقبة للمتقین. 

 

 

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه ما پیوسته در حال جنگ هستیم؛ این که رهبری چفیه گردن می اندازد تا من و امثال من گیر تریبون مان هستیم بدانیم دشمن داخل است؛ افزود: الان خاکریز دشمن معلوم نیست خیلی باید مراقب بود.

 

 

وی ادامه داد: چقدر به حاج قاسم سلیمانی تهمت زدند و جسارت کردند اما گردبادها و تندبادها و عناوین او را از مسیر منحرف نمی کند؛ وقتی رهبری در نماز شروع به بغض و گریه می کند، به فاصله سه چهار نفر پشت محافظین ایشان، کسی هم که بدترین جسارت ها را به قاسم سلیمانی کرده گریه می کند.

 

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه حاج قاسم با همان عقیده ای که به جبهه رفت تا آخر بر همان عقیده ثابت قدم ماند؛ اظهار کرد: بعضی ها با یک وعده و وعید منحرف می شوند اما او اینگونه نبود؛ ادبیات دیپلماسی عالم را بلد بود که دوست و دشمن برایش گریست و او را تحسین کرد چون امثال قاسم سلیمانی خدا را باور دارند و اهل خلوت هستند؛ حاج قاسم حدود یک هفته یا ۱۰ روز قبل از شهادت مسجد جمکران آمد و تنها یک گوشه سرش را پایین انداخته بود و به پهنای صورت اشک می ریخت.

 

 

وی با افزودن این مطلب عنوان ها او را از مسیر منحرف نکرد، بالاترین درجه را نائب امام زمان به او می دهد اما قاسم سلیمانی سر ادب و نجابت پایین می اندازد و اشک می ریزد و گریه می کند؛ ادامه داد: او لباس فرم را از تن در می آورد و با همان لباس خاکی خط مقدم جبهه می رفت.

 

 

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: چقدر خوب است مسئولین ما تاریخ انقلاب و شهدا را ببینند؛ در کنار همین مکان نورانی قبر شهیدی{شهید خزاعی} است که شاید 20 سال قبل در فاطمیه که اینجا منبر بودم، وصیت نامه او را جلوی من گذاشتند تصور می کنید کسی آن را نوشته که عمری در سیر و سلوک و عرفان و معنویت بوده...می گوید مرا با غل و زنجیر در قبر بگذارید که دستانم خالی است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسی که اعدام شد{روح الله زم} و عناوینی برایش بکار بردند کسی بود که {در حوادث فتنه ۸۸} گرا می داد و 18 نفر از بسیجیان و نیروی انتظامی مصدوم و چند نفر هنوز زمینگیر هستند و  محمدحسین حدادیان هم به شهادت رسید، آنقدر پشت سر او را با قمه ضربه زدند و 35 گلوله ساچمه ای وارد کردند اما ایستاد و آخر هم با ماشین از روی پیکرش رد شدند.

 

 

استاد سطح عالی حوزه زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام را مورد توجه قرار داد و گفت: کسانی که می خواهند در جبهه ولی خدا مقتدر و محکم بایستند، باید بر اساس این اصول باشد و این ویژگی ها در  او متجلی باشد که در حاج قاسم و ابومهدی و فخری زاده و همه شهدا اینگونه بود.

 

 

وی اظهار کرد: ابی عبدالله علیه السلام سند چشم اندازی ترسیم می کند که اگر کسی می خواهد در جبهه ولی خدا بماند باید در این سند چشم انداز بماند و یکی این است باید اهل بذل جان و مال و آبرو باشد؛ حاج قاسم از آبروی خود مایه گذاشت و تربیت شدگان مکتب ابی عبدالله این خصایص در آنها به بروز و ظهور می رسد.

 

 

حجت الاسلام مؤمنی با تصریح به این مطلب که برای در جبهه ولی خدا ماندن باید آزمون پس داد؛ گفت: آدم هایی در چندقدمی عاقبت به خیری اما عاقبت به شر شدند و بالعکس؛ زیرا آنجا که عاقبت به خیر شدند چون ولی خدا نگاه به قلب شان کرده و اگر عاقبت به شر شدند چون از ولی خدا فاصله گرفتند.

 

 

وی اهمیت ایستادن در کنار ولی خدا را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه باید تسلیم صد در صد ولی بود زیرا با دو دلی نمی شود یار ولی خدا بود و البته بقا تا آخر مهم است؛ اظهار کرد: امام(ره) در وصیت نامه خود فرمود «من به جهت سالوسی بعضی از افراد ممکن است از آنها تعریف کرده باشم اما بدانید ملاک حال فعلی افراد است.»

 

استاد سطح عالی حوزه تصریح کرد: وفا یعنی دادن همه سرمایه ها برای خدا؛ کسانی مثل قاسم سلیمانی حیف بود در بستر بمیرند زیرا شب و روزش را برای دین و اقتدار نظام گذاشتند و با خدا معامله کردند.

 

 

مراسم دعای ندبه با مداحی میثم مطیعی انجام و به صورت زنده از شبکه یک سیما و مرکز کرمان پخش شد.

 

 

 

کد خبر 1010343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha