راه اندازی شورای مدیریت استانی آموزش عالی دانشگاه های گلستان

نجفی نژاد بابیان اینکه با حضور معاون وزیر شورای مدیریت استانی آموزش عالی دانشگاه های گلستان تشکیل شد، گفت: برخی از وظایف وزارت علوم به منظور تمرکز زدایی در استان ها به این شورا محول شده است.

«علی نجفی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس دستورالعملی که توسط وزارت علوم ابلاغ شد، آیین نامه ای تحت عنوان شورای مدیریت استانی آموزش عالی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان  ادامه داد: در هر استان یکی از دانشگاه ها به عنوان دانشگاه  معین  و به عنوان نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب می شود که برخی از وظایف که در مرکز انجام می شود بتوانند در استان اجرایی کنند.

 

نجفی نژاد افزود: هدف از اجرای این طرح تمرکز زدایی و افزایش اختیارات بیشتر استان هایی است که خوشبختانه این آیین نامه ابلاغ شد و با حضور معاون وزیر نخستین جلسه شورای مدیریت استانی شکل گرفته است.

 

وی گفت: در جهت هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان و مراکز تحقیقاتی و هم افزایی و متناسب سازی فعالیت های آموزش عالی با نیازهای استان از اهداف ایجاد این شورای مدیریت استانی است.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان  خاطرنشان کرد: توسعه رشته های آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی باید براساس نیاز استان باشد و با توجه به اینکه استان ما یک استان کشاورزی است باید توسعه رشته های کشاورزی و صنایع بخش کشاورزی توسعه بیشتری نسبت به برخی از رشته ها داشته باشد.

 

کد خبر 1010444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha