درس مکتب سلیمانی اتحاد و همدلی است

حجت الاسلام باقری ارومی بیان اینکه حاج قاسم ذوب در ولایت و فناء فی الله بود، گفت: درس مکتب حاج قاسم برای مردم و مسئولین اتحاد و همدلی در سایه رهبری است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم،حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش به بیان نقش سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) در ایجاد بصیرت در جامعه بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام پرداخت و افزود: اقدامات حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از امامت و ولایت و سخنان روشنگرانه ایشان در مسجد پیامبر(ص) همه برای ایجاد بصیرت و شناخت حق و باطل در جامعه آن زمان بود.

 

امام جمعه اسالم در واکنش به اقدام روحانی کویتی ساکن لندن در ساخت فیلمی با عنوان « بانوی بهشت» درباره حوادث صدر اسلام و شخصیت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: بازگو کردن برخی حقایق تاریخی در شرایط کنونی به صلاح جامعه اسلامی نیست.

 

وی با بیان اینکه شیعیان واقعی مکتب اهل بیت(ع) هیچگاه به اعتقادات و مقدسات دیگر مذاهب اسلامی اهانت نمی کنند، تصریح کرد: فیلمی که کمپانی انگلیسی و جریان معلوم الحال شیعه انگلیسی برای حضرت فاطمه زهرا(س) بسازد به جای وحدت بوی نفاق و تفرقه می دهد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، وی را فردی خالص و وظیفه شناس دانست و گفت: برای حاج قاسم جهاد و خدمت تعطیلی و بازنشستگی نداشت و بعد از دفاع مقدس در سنگرهای متعدد و مختلفی خدمت کرد که بزرگترین خدمت او به بشریت نابودکردن داعش بود.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با بیان اینکه حاج قاسم ذوب در ولایت و فناء فی الله بود، افزود: او مصداق واقعی مردانی بود که به تعبیر قرآن صادقانه بر سر عهد و پیمان خود با خدا تا آخر ایستادند و عهد خود را با شهادت به پایان بردند.

 

وی ادامه داد: آن شهید بزرگوار نشان داد که واقعا مرد میدان است و این همه عزت که خداوند در حیات و بعد از شهادتش نصیب او کرد در سایه اطاعت پذیری از ولی فقیه که در دوران غیبت عهده دار امامت امت می باشد، بود.

 

حجت الاسلام باقری اورمی اضافه کرد: درس مکتب حاج قاسم برای مردم و مسئولین اتحاد و همدلی در سایه رهبری است، البته این به آن معنا نیست که همه یکدست و منفعل بشوند، تفاوت سلیقه در روش های مدیریت می تواند به تولید فکر جدید در حرکت قوی تر موتور پیشران نظام تبدیل بشود، گاهی ما در تریبون نماز جمعه انتقاد می کنیم آن هم به جهت مطالبه حقوق مردم است و آنچه در داخل می گذرد مسأله خانوادگی است اما دشمنان دندان طمع خود را بکشند چرا که مردم و مسئولین در کنار یکدیگر پشتیبان نظام و رهبر خود هستند.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی به تحرکات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و حرکت زیردریایی اسرائیلی به سوی آب های ایران اشاره کرد و افزود: ترس از تحقق انتقام سخت و عدم موفقیت ترامپ و نتانیاهو در مسائل داخلی کشورهای خود آنها را به این وا داشته که برای ما شاخ و شانه بکشند، آنها اگر جرأت داشتند لحظه ای اقدام نظامی علیه ما تأخیر نمی کردند ولی خودشان خوب می دانند که حمله نظامی به ایران یعنی نابودی کامل رژیم صهیونیستی، لذا هیچگاه چنین اشتباهی را مرتکب نمی شوند.

 

وی آزمایش فاز انسانی واکسن ضد کرونای ایرانی با نام «کووایران» را نشان از اوج قدرت علمی کشورمان دانست و تصریح کرد: در شرایطی که خیلی از کشورهای مدعی پیشرفت در دنیا هنوز نتوانسته اند به این واکسن دست پیدا کنند دانشمندان کشورمان این واکسن را به مرحله آزمایش انسانی رسانده اند.

 

امام جمعه اسالم گفت: نگاه به توانمندی های داخل در همه زمینه ها می تواند ما را از نیاز به بیگانگان مصون کند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: ابلاغ سند تحول قضایی توسط ریاست قوه قضاییه را اقدام مؤثر و مهم این قوه در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق عدل و عدالت در جامعه است که می تواند موجب چابکی و سرعت عمل قوه قضاییه در انجام ماموریت های محوله و همچنین بالا رفتن سطح کیفی خدمات قضایی و در نهایت موجب رضایتمندی مردم از دستگاه قضا و ایجاد امید در جامعه شود.

 

 

کد خبر 1010448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha