آیت الله مصباح یزدی در تمام عمر لحظه ای از جبهه اجتهاد و جهاد فاصله نگرفت

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه عمار انقلاب محبوب ترین شخصیت حوزوی نزد مقام معظم رهبری و حقیقتا ذخیره حوزهای علمیه بود. گفت: آیت الله مصباح یزدی یک انسان عرشی بود که در تمام عمر با برکت خود، لحظه ای از جبهه اجتهاد و جهاد فاصله نگرفت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیکر عالم ربانی، فیلسوف و فقیه انقلابی حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) به پاس سال ها مجاهدت علمی و عملی آن فقیه و فیلسوف متأله صبح امروز شنبه ۱۳ دی ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر دستان مردم ولایتمدار تهران و شاگردان و دوستداران آن عالم فرزانه تشییع شد.

در این مراسم آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بر پیکر آن فقیه عارف اقامه نماز نمود و در ادامه، یکی از شاگردان برجسته آن عالم ربانی، حجت الاسلام صدیقی به ایراد سخنانی کوتاه در تبیین شخصیت بی بدیل آن فقید سعید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: آیت الله مصباح یزدی(ره) شخصیتی بود که هم مجتهد بود و هم جهادگر؛ هم معلم اخلاق بود و هم متخلق به اخلاق الهی؛ ایشان یک انسان عرشی بود که در تمام عمر با برکت خود، لحظه ای از جبهه اجتهاد و جهاد فاصله نگرفت.

وی افزود: آیت الله مصباح شخصیتی است که علامه طباطبایی در وجود او هیچ زائد نمی‌بیند، همه نور است، هیچ حجابی نیست و آیت الله بهجت(ره) نیز نسبت به ایشان نظر ویژه ای داشتند و بدون شک ایشان محبوب ترین شخصیت حوزوی نزد مقام معظم رهبری و حقیقتا ذخیره حوزهای علمیه بود.

شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره) بیان کرد: آن فقیه نستوه ضمن تسلط به علوم قدیم، با علوم جدید و زبان های مختلف دنیا آشنا بود، او فردی بسیار متواضع بود و همیشه سیر افلاکی داشت و شخصیتی شاخص بود که برای همه عاشقان و سالکان راهنما بود. 

گفتنی است، بعد از این مراسم پیکر مطهر ایشان بر دستان مردم و شاگردان مکتب امام صادق(ع) تشییع و برای تدفین به حرم حضرت معصومه(س) منتقل خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1010957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha