کرونا نصف زبان آموزان کانون زبان های فارس را پراند

کامرانی گفت: ۴۰ مرکز کانون زبان ایران در فارس فعالیت می کند که بیشترین تعداد زبان آموز بعد از تهران در فارس قرار دارد و در قبل از شیوع کرونا ۴۴ هزار زبان آموز داشتیم که اکنون نزدیک به ۲۵ زبان آموز در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 14 دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های کانون در دوران کرونا، گفت: مخاطبین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش یکی هستند.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه دانش آموزان زمانی از چهار دیواری کلاس و اکنون از چهار دیواری خانه خسته شده اند، تاکید کرد: از این رو 55 کارگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در نظر گرفته شده است که ثبت نام آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه با استمرار محدودیت ها فعالیت های مرکزهای کانون در سراسر کشور و در فارس در بستر فضای مجازی شکل گرفت، افزود: تمام فعالیت ها در سامانه kpf.ir در 2 سطح ملی و استانی اجرایی می شود.

کامرانی با تاکید بر اینکه علاقمندان می توانند برای از طریق سامانه fars.kpf.ir نسبت به ثبت نام ثبت نام اقدام کنند، تاکید کرد: کلاس های غیرحضوری باعث شده اعضای سراسر فارس در این کارگاه ها شرکت کنند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که تبادل استاد و مربی در بین استان ها و شهرستان ها و استفاده از کلاس های آفلاین، از دیگر مزیت های کلاس های غیرحضوری است، افزود: ثبت نام از هفتم دی ماه آغاز شده و تا هفدهم دی ماه ادامه خواهد داشت و کارگاه ها از 18 دی آغاز می شود و تا 27 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و اگر اعضای هنرآموز با مربی برای آموزش های بیشتر به توافق برسند امکان ادامه کارگاه در نوروز و فروردین 1400 هم وجود خواهد داشت.

کامرانی با اشاره به اینکه در سه محور فرهنگی، هنری و ادبی کارگاه ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استقبال در فصل زمستان بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اینها کارگاه های عمومی هم توسط برخی مرکزها برگزار می شود، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس دارای 6 انجمن تخصصی است که انجمن های قصه گویی، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان از این دسته هستند و بستر به انجمن نجوم و سفال هم فراهم است که این 2 انجمن هم پس از تامین مربی راه اندازی می شود.

کامرانی با اشاره به اینکه در فصل پاییز اتفاقات خوبی روی داد که نمونه آن برگزیده شدن اعضا در مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کشور و استان بود، افزود: تقدیر از اعضا و مربیان پژوهشگر در هفته پژوهش، برگزاری کارگاه های مجازی در فصل پاییز، برگزاری مهرواره مجازی «قصه های ماندگار»، برگزاری بیش از یکصد وبینار دوره آموزشی فرهنگی، هنری و ادبی در فارس، برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی و اعلام فراخوان ادبی «از نو بنویس» بین استان های جنوبی کشور از دیگر برنامه های فصل پاییز بود.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با یادآوری این مطلب که رونمایی از 30 عنوان کتاب صوتی در هفته معلولین ویژه نابینایان و برگزاری شانزدهمین دوره سوگواره عاشورایی که این سوگواره ویژه استان فارس است، از دیگر برنامه های پاییز 99 بود، تاکید کرد: ساختمان جدید خیرساز در شهرستان اوز برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به ارزش بیش از سه میلیارد تومان توسط خیرین آماده شده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه 2 عنوان کتاب «قصه سیب» و «رد پای گیلاس» هم به زودی به زیور طبع آراسته می شود، افزود: این 2 کتاب هم به همت خیرین اوز چاپ خواهد شد.

کامرانی با اشاره به اینکه در 42 مرکز ثابت، 6 مرکز پستی و هفت مرکز سیار وجود دارد، اظهار کرد: 40 مرکز کانون زبان ایران در فارس فعالیت می کند که بیشترین تعداد زبان آموز بعد از تهران در فارس قرار دارد و در قبل از شیوع کرونا 44 هزار زبان آموز داشتیم که اکنون نزدیک به 25 زبان آموز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هشت سال است که از موضوع تخریب کانون مرکز شماره 2 بوستان «ولیعصر (عج)» گذشته است، تاکید کرد: قرار بود یک زمین بدهند و یک ساختمان تا 60 درصد بسازند و تحویل بدهند که بعد از هشت سال روی نداده است و بعد از آن در منطقه 2 یک فرهنگسرا به ما تحویل شده است و اکنون هنوز افتتاح نشده و در حال تجهیز هستیم.

کامرانی با یادآوری این مطلب که ساختمان باغ ملی اولین مرکز کانون پرورش در فارس بوده که بیش از 50 سال است سابقه دارد و بر اساس سیاست های قبلی کانون های پرورش فکری ها در بوستان ها ساخته می شده است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از تخریب ساختمان مرکز شماره 2 یاد خوشی ندارد و هنوز درگیر ساختمان هستیم.

وی گفت: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نوستالژی برای مردم است و قبل از تخریب، فضای دیگری را بسازند و تحویل دهند که فضایی باشد مورد تایید ما باشد تا ما هم جابجا شویم و این زمانی اتفاق می افتد که یک جای مناسب در خور شان کودکان و نوجوانان شیراز شکل گیرد.

کامرانی تاکید کرد: اگر مسئولین شهر شیراز که ادعای شهر دوستدار کودک می کنند اگر زمانی می خواهند مرکز شماره یک کانون را تخریب کنند، فضای مناسب را راه اندازی کنند و تحویل دهند که کانون آواره نشود.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ها نسبت به مسائل فرهنگی تغییر پیدا کند، تاکید کرد: سیاست من بر اینست که در منطقه محروم باید کار شود و اگر کار در مناطق انجام نشود، آن منطقه به منطقه محروم تبدیل می شود.

کد خبر 1011357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha