احداث نیروگاه خورشیدی در زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی

نظری گفت: خمین از نظر آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی بسیار مناسب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا نظری» در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی، گفت: مدیریت مصرف انرژی نقش بسزایی در کاهش آلایندگی هوا دارد.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی شهرستان خمین از نظر آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی بسیار مناسب است، افزود: این مهم در کاهش آلودگی زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است.

 

وی موضوع پدافند غیر عامل را برای پیشگیری از قطعی گاز و  برق که هر دو ضروریات زندگی مردم هستند مهم دانست و بیان کرد: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

این مقام مسئول در ادامه با توجه با زیر ساخت های مناسب جهت احداث نیروگاه های خورشیدی و chp در شهرستان خمین گفت: باید این امر  در دستور کار و حمایت بیشتر مسئولان قرار گیرد.

 

نظری احداث این نیروگاه در شهرستان خمین را علاوه بر تولید انرژی بیشتر، راهی موثر در راستای در آمد زایی و توسعه اقتصادی کشور  و ایجاداشتغال پایدار دانست و ادامه داد: امید است این مهم با همت و تلاش همه جانبه به زودی محقق شود.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت پرداخت و گفت: مدیریت مصرف برق و گاز توسط شهروندان امری ضروری است چرا که در صورت عدم همکاری توسط مشترکین مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

 

«محمد اله داد» اصلاح قیمت های انرژی، هدفمند شدن پرداخت یارانه ها و واقعی شدن هزینه ها در رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان را بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود که با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

کد خبر 1011930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha