ایجاد بازار بزرگ صنایع دستی با معماری دوره زندیه در بافت تاریخی شیراز

اسکندرپور گفت: راه‌اندازی مرکز کارآفرینی صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز و بازار بزرگ صنایع دستی با معماری دوره زندیه در قلب بافت تاریخی شیراز در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (دوشنبه 15 دی) با اشاره به تنوع صنایع دستی در شهر شیراز به خبرنگاران گفت: برخورداری شیراز، از 80 رشته هنری سبب شده است تا از سوی شورای جهانی صنایع دستی، عنوان شهری جهانی صنایع دستی را به خود اختصاص دهد.

شهردار شیراز افزود: صنایع دستی در حال حاضر برای 20 هزار نفر در شهر شیراز فرصت اشتغال فراهم کرده است و باید از صنایع دستی برای پیشرفت هر چه بیشتر فرهنگی شهرمان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی کار گروه میراث معنوی شیراز و دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی، گام موثری از سوی شهرداری شیراز برای احیا و ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی در حال فراموشی است.

اسکندرپور تاکید کرد: ایجاد بازارها و کارگاه‌های دائمی صنایع دستی نیز از اولویت های شهرداری شیراز است و به همین منظور راه‌اندازی مرکز کارآفرینی صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز و بازار بزرگ صنایع دستی با معماری دوره زندیه در قلب بافت تاریخی شیراز در آینده نزدیک به انجام خواهد رسید.

شهردار شیراز اعلام کرد: 6 کتاب و پنج مستند سال آینده در هفته شیراز در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز نیز تولید خواهد شد.

کد خبر 1011977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha