پخت ۸۰ دیگ آش نذری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در شفت

موسویان از پخت ۸۰ دیگ آش نذری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با مشارکتِ بیش از ۲ هزار نفری مردم خبرداد.

«سیدتقی موسویان» در گفت وگو با خبرنگار شبستان از رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و بزرگداشت این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهارکرد: ستاد چلچراغ فاطمی شهرستان شفت از پنج سال پیش در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که «ایام فاطمیه را مانند عاشورا برگزار کنید» تشکیل و اقدام به پخت و توزیع آش نذری کرد.

 

عضو ستاد چلچراغ فاطمی شهرستان شفت با بیان اینکه امسال نیز برای پنجمین سال متوالی پخت آش نذری انجام میشود افزود: در سال نخست ۲۰، سال دوم ۲۶، سال سوم ۳۳ و سال چهارم ۴۰ دیگ آش در نظر گرفته شد و در سال جاری ۸۰ دیگ آش نذری با مشارکت ۲ هزار نفر از مردم شفت پخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هر سال پخت آش نذری در مسجد جامع شفت صورت می‌گرفت ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی پخت آش نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده و درصدد برآمدیم تا پخت آش نذری را در ۸۰ خانه دایر کنیم که هم از تجمع مردم جلوگیری کرده و هم در همه کوچه‌های شهر پرچم عزای فاطمی برپا شود.

 

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه در هر دیگ، معادل ۳۰۰ کیلو آش پخته می‌شود و بیش از ۴۰ خیر در تهیه گوشت برای پخت آش مشارکت داشتند خاطرنشان ساخت: برگزاری زیارت عاشورا و مسابقه از زندگی‌نامه حضرت زهرا(س) از برنامه‌های جنبی پخت ۸۰ دیگ آش نذری در ۲۸ دی‌ماه است.

 

 

کد خبر 1012181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha