همکاری مسجدی‌ها با آستان قدس رضوی در کمک‌های مومنانه/ اقامه عزای فاطمی در گلزار شهدا

کمک مومنانه مسجد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به نیازمندان با محوریت پایگاه بسیج و با مشارکت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران در فاطمیه دوم و به یاد شهدای مقاومت و هسته‌ای تداوم می‌یابد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری، پایین تر از میدان شهدا، در حوزه های مختلف فعال است که اگر در منطقه شهدا و ایران واقع نشده بود حتما بیش از این زبانزد خاص و عام می شد. در واقع وجود مساجدی همچون فائق، سادات اخوی، آشتیانیها و حضرت سیدالشهدا (ع) این دو منطقه را از غنی ترین مراکز در شهر تهران از نظر داشتن مساجد تراز اسلامی تبدیل کرده است.

 

همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)

وجود هر یک از این مساجد به تنهایی می تواند موجب رونق سبک زندگی اسلامی ایرانی شود حال تصور کنید این همه مسجد بسیار فعال و با کارگزارانی بسیار پر تلاش، چه غوغایی به پا می کند. به هر روی در میان همه این مساجد، مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یک ویژگی منحصر به فرد دارد: واقع شدن دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قلب آن. در واقع به گفته حجت الاسلام والمسلمین «مهدی رئوفی» فعالیت های مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آنقدر خوب و وسیع است و البته به دلیل نام زیبای آن، شش سال مقرر شد دفتر نمایندگی این آستان در منطقه 12 شهر تهران، در این مسجد واقع شود.

 

دهه کرامت، نقطه اوج همکاری دو مجموعه مذهبی در منطقه 12 تهران

 

 

 

 

همکاری این دو مجموعه در طول سال برقرار است اما به گفته امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اوج آن در ایام دهه کرامت و ولادت امام رئوف است به طوری که هر سال گروهی از خادمان آستان قدس رضوی ضمن حضور در مساجد دیگر منطقه 12 شهر تهران، به صورت ویژه در این مسجد نیز حاضر می شوند.

 

خدمت رسانی به نیازمندان از کارهای مشترک دیگر میان مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران است که به گفته حجت الاسلام والمسلمین رئوفی، طی دو سه سال اخیر، 50 بسته ارزاق به صورت مستمر توسط این دو مجموعه میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

شیوع ویروس کرونا در کشور موجب افزایش همکاری ها شد به طوری که به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با همکاری خیریه امام صادق (ع) در چندین نوبت، بسته های ارزاق و گوشت و مرغ را میان نیازمندان توزیع کردند.

 

کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به نیازمندان در دوره کرونا

از این همکاری مشترک که بگذریم باید به گفته رئوفی به فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج شهید شکری در خدمت رسانی به نیازمندان نیز که پیش از کرونا علاوه بر نیازمندان شهر تهران شامل برخی از نیازمندان استان هایی همچون سیستان و بلوچستان کرمان و آسیب دیدگان سیلاب و زمین لرزه ها در استان های لرستان و کرمانشاه نیز شده بود، با شیوع ویروس کرونا گسترش یافت و دست کم با کمک هیئت امنای مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این دوره، بیش از 700 بسته ارزاق و بهداشتی را میان نیازمندان توزیع کردند.

 

 

تصاویر/اهدای بسته های حمایتی آستان قدس به کرمان

 

 

توزیع غذای گرم میان کارتن خواب ها و خانواده های بی سرپرست جنوب شهر تهران از اقدامات دیگر پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که به گفته رئوفی، در بسیاری از مناسبت ها این کار صورت گرفت و در فاطمیه اول امسال نیز 700 پرس غذای گرم میان این افراد توزیع شد.

 

خدمت رسانی بسیجیان مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به نیازمندان به یاد شهدای مقاومت و هسته ای

مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با محوریت بسیجیان آن به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، 80 بسته ارزاق و 300 پرس غذای گرم میان خانواده های نیازمند توزیع کرد. همچنین کمک مومنانه مسجد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به نیازمندان با محوریت پایگاه بسیج و با مشارکت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران در فاطمیه دوم و به یاد شهدای مقاومت و هسته ای تداوم می یابد.

 

توزیع 25 هزار بسته کمک‌های مومنانه آستان قدس رضوی در استان کرمان آغاز شد+  تصاویر- اخبار کرمان - اخبار استانها تسنیم - Tasnim

 

 

مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به گفته حجت الاسلام والمسلمین رئوفی جزو مساجد بسیار فعال در برپایی اجتماع فاطمی در مرکز تهران (میدان بهارستان) است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متاسفانه این اجتماع برگزار نمی شود ولی به گفته امام جماعت این مسجد، دسته عزاداری این خانه خدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) (28 دی ماه) با حضور در گلزار شهدای منطقه ایران و مسجد فائق، عزاداری خواهند کرد.

 

سه دهه سوگواری فاطمی در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)

همچنین سه دهه مجلس عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین جلالی، قاضوی، طباطبایی، رئوفی و علی پناه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

 

برگزاری نماز جماعت در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) نیز در دوره شیوع ویروس کرونا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است هرچند به گفته رئوفی، رویکرد ما تعطیل نشدن این برنامه، البته با اولویت حفظ سلامتی مردم بوده است. طبق مشاهده خبرنگار شبستان با کاهش ابتلای ایرانیان به کرونا طی دو هفته اخیر، نماز جماعت در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دوباره برگزار می شود و همه نمازگزاران موظف به استفاده از ماسک هستند، ضمن اینکه با تلاش خادم و بسیجیان، فضای این مسجد در هر نوبت، پیش و پس از نماز جماعت، ضدعفونی می شود.

 

مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی

بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز همکاری خوبی با مساجد محلات شهدا و ایران داشته است و همسو با این طرح، کمک مومنانه را انجام می دهد و بسته های بهداشتی شامل ماسک، گلاب، داروی امام کاظم (ع)، دستکش و محلول ضد عفونی کننده میان مردم توزیع کرده است. البته به گفته رئوفی به دلیل وضعیت مالی مطلوب اهالی خیابان ایران و خیابان شهید قادری، نمی توان چنین کمک هایی را در منازل آنان توزیع کرد، ولی از دریافت بسته های آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا به خوبی استقبال کرده است.

 

مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توانسته با اجرای برنامه در حوزه های مختلف و مشارکت در طرح های محله ای، شهری، استانی و ملی، به مسجدی موفق و تراز اسلامی تبدیل شود.

 

کد خبر 1012182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha