ستاد امر به معروف با خروجی های ضد فرهنگی مخالفت می کند

سردار قاسمی با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر مخالف تفریح و گردشگری سالم در محیط طبیعی گواب خوسف نیست، گفت: اما این ستاد با خروجی های ضد فرهنگی در جوار مزار شهدا مخالف هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز سه شنبه (16 دی) در شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوسف، اظهار کرد: ستاد امر به معرف تنها به مباحث عفاف و حجاب نمی پردازد بلکه این شورا تمامی آسیب های اجتماعی را در بر می گیرد، همچنین تمامی مسئولان شورای امر به معروف در برابر مردم مسئولند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص مباحث فرهنگی شهرستان خوسف، حساسیت ها بیشتر است، افزود: پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرستان خوسف بر کسی پوشیده نیست، همچنین این شهرستان مهد فرهنگ و علمای بزرگی همچون خاندان آیت االله عبادی هست.

 

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص گواب و کمپ عشایری شهرستان خوسف، بیان کرد: برگزاری مراسمات موسیقی و رقص محلی در گواب و در همجواری مزار شهدا با فرهنگ خوسف همخوانی ندارد؛ همه مسئولان حقوق می گیرند که خدماتی به مردم ارائه دهند، لذا ناهنجاری ها نباید پیش بیاید.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته مسائل کمپ عشایری یا نوروزگاه و تفریح گاه خوسف بررسی و مصوباتی مطرح شد که باید اجرایی شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر مخالف تفریح و گردشگری سالم در محیط طبیعی گواب خوسف نیست، افزود: اما این ستاد با خروجی های ضد فرهنگی همانند رقص محلی مخالف هست.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه اسلام به کسب درآمد و سود بیشتر به هر قیمتی اجازه نمی دهد، گفت: درآمد شرعی حدودی دارد که باید رعایت شود والا با اصل گواب مخالف نیستیم.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه گردشگری گواب ابهاماتی داشت که هم اکنون این ابهامات رفع شده است، ادامه داد: هم اکنون مالک زمین «گواب» مسکن و شهرسازی است و زمین در حال انتقال به شرکت سرمایه گذار یعنی شرکت عشایری شهید کامیاب است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر سال گذشته، این شورا همجواری پارکینگ کمپ عشایری با مزار شهدا و برگزاری رقص و آهنگ های محلی را قبول ندارد، لذا فاصله پارکینگ گواب تا مزار شهدا نباید کمتر از 250 متر باشد و پارکینگ محل باید جابه جا شود.

 

سردار قاسمی یادآور شد: در تمامی پارک ها و دانشگاه های کشور مزار شهدا برای معنویت بخشی به فضا وجود دارند، اما نهادهای فرهنگی خودشان را در خصوص مسائل فرهنگی مسئول می دانند، لذا بررسی های لازم در خصوص گواب خوسف برای جلوگیری از تخلف صورت خواهد گرفت.

 

وی در پایان گفت: پرونده منطقه گردشگری گواب، همچنین مسائل مالی شرکت عشایری شهید کامیاب برای رفع ابهامات در استان بررسی خواهد شد.

 

دراین جلسه از زحمات «محمد خدا بخشی» دبیر سابق شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قدردانی و «محمدعلی بشیری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوسف منصوب شد.

 

 

 

کد خبر 1012381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha