اظهارات رهبران فلسطینی در مورد شهید سلیمانی در مراسم شهید قدس

گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه طی مراسمی در شهر غزه تحت عنوان "شهید قدس" یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه طی مراسمی در شهر غزه تحت عنوان "شهید قدس" یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

 در این مراسم رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی سخنرانی کردند.
در همین راستا، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی حماس به نمایندگی از خانواده‌های شهدای فلسطینی در این مراسم تصریح کرد که شهید سلیمانی لحظه‌ای از حمایت از مقاومت فلسطین بر اساس اینکه از اصول و آرمان‌های امت دفاع می‌کند، دریغ نکرد.
الزهار افزود که شهید سلیمانی اولین کسی بود که با مال از مقاومت فلسطین در غزه حمایت کرد.
وی عنوان کرد که شهید سردار سلیمانی تمامی سرزمین‌های اسلامی را وطن خود می‌دانست و از تمامی جریان‌های مقاومت حمایت می‌کرد و حد و مرزی برای کشورهای اسلامی قائل نبود و بر همین اساس هم بود که در نهایت در خاک عراق به شهادت رسید.
از سوی دیگر، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز به نمایندگی از جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین در سخنانی در این مراسم اظهار داشت که مسئله فلسطین، منبع الهام و عشق شهید سردار سلیمانی بود.
البطش اشاره کرد که شهید سلیمانی در سازماندهی ساختار تشکیلاتی و نظامی تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه دست داشت و روش و فنون مبارزاتی را به صدها و هزاران نفر از مجاهدان مقاومت آموزش داد.
وی تصریح کرد که شهید سردار سلیمانی به هیچ وجه در ارائه کمک‌های لازم به مقاومت فلسطین دریغ نکرد.
این رهبر جهاد اسلامی اظهار داشت که خدمات شهید سلیمانی به فلسطین نشئت گرفته از این باور و عقیده بود که فلسطین مسئله مرکزی امت است و ایشان شعارهای جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین را عملا پیاده کرد.
خالد البطش عنوان کرد که شهید سلیمانی صاحب یک فکر و مکتب بود و نقطه مشترک تمامی جریان‌های مقاومت در منطقه بود.
وی تاکید کرد که همه تلاش شهید حاج قاسم برای وحدت جبهه‌های مختلف مقاومت بود و ایشان را ترور کردند تا مانع از وحدت این جبهه‌ها و آغاز نبردی یکپارچه علیه دشمن صهیونیستی شوند.
همچنین "فایز الحسنی" مدیرکل موسسه فرهنگ، هنر و رسانه رواسی به نمایندگی از نخبه‌های فرهنگی و هنری فلسطین در سخنانی گفت که شهید سلیمانی زندگی خود را وقف تلاش برای آزادسازی قدس شریف از اشغال صهیونیست‌ها نمود.
الحسنی اظهار داشت که قدس همواره در قلب و ذهن شهید سلیمانی جای داشت و ایشان لحظه‌ای دست از حمایت از مجاهدان در مسیر آزادسازی فلسطین نکشید.
وی تاکید کرد که شهید حاج قاسم سلیمانی قواعد بازی را در زمینه‌های فکری، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ترسیم نمود و مقاومت را در تمامی عرصه‌ها و میادین مطرح کرد.
الحسنی در پایان تصریح کرد که پیام ما به دشمنان امت اسلام این است که هرچند حاج قاسم شهید شد، اما هزاران شهید سلیمانی دیگر از میان امت سربرخواهند آورد و ما راهی جز پیروزی یا شهادت در پیش نداریم.
پیام دختر شهید سلیمانی خطاب به ملت فلسطین
زینب دختر شهید حاج قاسم سلیمانی امروز دوشنبه در پیامی به ملت فلسطین طی مراسم ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی با عنوان «شهید قدس» در شهر غزه تاکید کرد: شهید سلیمانی به فرزندانش دشمن‌‎شناسی و عشق به فلسطین و قبله اول مسلمانان در قدس را یاد داده است.
وی در پیام خود گفت: قدس و فلسطین در تمام جزئیات زندگی ما حضور داشت و فقط یک شعار بر منبر سخنرانی و گلوله در تفنگ جهاد نبود بلکه شیوه و عشق ما در داخل خانواده بود.
دختر شهید سلیمانی با اشاره به اینکه پدرش در طول مسیر جهادی‎‌اش همواره از عشق به فلسطین گفته، تصریح کرد: شهدای بزرگی مانند شیخ احمد یاسین، فتحی الشقاقی، عبدالعزیز الرنتیسی، ابوعلی مصطفی، ابوجهاد الوزیر، جهاد جبریل، عمر ابوشریعه و دیگر شهدای فلسطین که مجال نام بردن از همه آنها نیست، کسانی هستند که اسامی آنها مانند ستاره‌هایی در اطراف تصویر و نام خورشید مستضعفان و حامل مسئله فلسطین  امام روح‌الله خمینی می‌چرخد.
وی افزود، پدرش و پیش از آن امام خمینی (ره) بر اساس عقیده، به ملت‌های اسلامی و مستضعف بویژه مجاهدان وعده داده‌اند که آزادسازی فلسطین و پیروزی مستضعفان یک «حق و یقین» است.
زینب سلیمانی در ادامه پیام خود خطاب به مردم غزه تصریح کرد: لعنت خدا بر کسانی که راه‌های کمک به شما را بست و در جنایات صهیونیستها شریک شد، لعنت خدا بر رأس ظلم جهانی یعنی آمریکا و تمام ظالمانی که این رژیم جنایتکار حمایت می‌کنند.
 

کد خبر 1012669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha