متأسفانه برخی ساده‌لوحان داخلی به دنبال توجیه وضعیت آشفته آمریکا هستند

آیت‌الله مدرسی امام جمعه موقت یزد گفت: متأسفانه برخی ساده‌لوحان داخلی به دنبال توجیه وضعیت آشفته آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان یزد با تسلیت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: تلاش‌های علمی و عملی آیت‌الله مصباح جهانی بوده و تمام کشور از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی بابیان اینکه باید کتابی در خصوص کمالات و خدمات آیت‌الله مصباح نوشته شود، اضافه کرد: علم و عالم دارای مراتبی است و از خصوصیات آیت‌الله مصباح بود که از سطوح مختلف ازلحاظ اجتماعی، سیاسی، علمی منشأ نورافشانی بود.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح ازلحاظ احترام و ادب نسبت به علما، بزرگان و حتی شاگردان خود، فردی متواضع و قدرشناس بود.

مدرسی افزود: ایشان حتی نسبت به هم رده‌های علمی و سنی دارای اخلاق و منش بسیار بالایی بودند که چنین خصوصیتی اخلاقی در کمتر افرادی دیده می شود.

وی آمادگی بسیار جدی در مرزداری از مرزهای عقیده و ایمان را از مهمترین خصیصه‌های اخلاقی آیت‌الله مصباح اعلام کرد و گفت: اگر جایی احساس می‌کردند که مرزهای ایمان و عقیده درخطر است و مردم دچار مشکل شوند، باتدبیر و بی‌محابا وارد عمل می‌شدند و دفاع عالمان، سرسختانه و شجاعانه می‌کردند چون توان علمی و قدرت بیان بسیار خوبی داشتند سبب شده بود تا منحرفین تهمت، افترا و توهین‌های بسیاری نسبت به آیت‌الله مصباح روا داشتند.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به وضعیت آشفته پس از انتخابات آمریکا، گفت: برخی با مشاهده این اتفاقات در آمریکا به دنبال توجیه آن هستند اما خودشان آن را یک لکه ننگ می‌نامند درحالی‌که آمریکایی به‌مانند گرگ‌های خونخوار ملت‌های دنیا را چپاول کرده و دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زدند.

وی اضافه کرد: با نگاه به عاقبت کشورهای ویتنام، افغانستان، بوسنی، یمن، فلسطین، سوریه، عراق، آفریقا و برخی دیگر کشورها می‌بینیم که چه جنایت‌هایی را انجام دادند که در تاریخ ماندگار است.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه تمام وجود آمریکا ننگ است، افزود: متأسفانه برخی صحبت‌ها در رسانه‌های داخلی مطرح می‌شود که باید برخی از کارشناسان این مسائل، آمریکا و خوی درندگی این کشور را تبیین کنند.

کد خبر 1013235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha