دموکراسی در غرب یک حرف باطل است/ قیام ۱۹ دی اولین ضربه به پیکر استکبار جهانی

حجت الاسلام سراج با بیان اینکه قیام ۱۹دی مردم قم اولین ضربه به پیکر استکبار جهانی و شروع قیام انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: پیروزی بایدن هیچ نفعی برای ایران نداشته چرا که بایدن و ترامپ هر دو متعلق به کشور دشمن ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه موقت خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۹ دی) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، با اشاره سالروز قیام خونین مردم قم، اظهار کرد: این قیام اولین ضربه به پیکر استکبار جهانی و شروع قیام انقلاب اسلامی ایران بود که برابر ابرقدرت های دنیا تا امروز ایستاده و علت دوام آن مردم و انگیزه های مردمی است.

 

حجت الاسلام« شمس الله سراج» یادآور شد: امروز بر حاکمان نظام واجب است که این انگیزه‌ها را نگه داشته چرا که برخی مواقع این انگیزه‌ها دچار افول می شوند و باید به آنها بها داده شود چراکه مردم همان مردم سال ۴۲ و زمان جنگ تحمیلی هستند.

 

وی با اشاره به ۱۹ دی ماه سالروز عملیات فتح میمکف تصریح کرد: این مناسبت نیز از دستاوردهای بزرگ نیروهای مسلح و ایل بزرگ خزل استان ایلام است که با رشادت های خود ارتفاعات میمک را آزاد و از کیان کشورشان دفاع کردند.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام به وقایع اخیر در آمریکا و اشغال ساختمان کنگره این کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در ایران اتفاق کوچکی رخ می‌دهد همه کشورهای بیگانه و رسانه هایشان غمخوار ملت این کشور می‌شوند ولی در واکنش به این اتفاق در آمریکا هیچ خبرگزاری واکنشی نشان نداد.

 

حجت الاسلام سراج با بیان اینکه  دموکراسی در غرب یک حرف باطل است و دموکرات ترین حکومت در جهان حکومت اسلامی ایران است، ابراز کرد: اگرچه در برخی کشورها حکومت دموکرات وجود دارد ولی به معنای واقعی نبوده و تنها سیاه‌نمایی بیش نیست.

 

وی با اشاره به پذیرفتن شکست از سوی ترامپ و پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا، یادآور شد: پیروزی بایدن هیچ نفعی برای ایران نداشته چرا که بایدن و ترامپ هر دو متعلق به کشور دشمن ایران هستند. 

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی از مسئولان و مدیران همه مسائل را می خواهند به این مسئله گره بزنند در حالی که این مسئله در زمان صلح هم کارآیی نداشته چه رسد به زمان کنونی که ایران با تحریم‌های شدید مواجه است.

 

وی بیان کرد:  چنانچه همه دنیای این قانون را پذیرفت آنگاه می توان تصمیم گرفت که وارد این مسئله شد یا نه و نباید برای ورود به آن عجله کرد.

 

حجت الاسلام سراج  در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ممنوع شدن ورود واکسن خارجی به کشور، افزود: اگر واکسن آنها کارساز بود آمار کرونا در کشورهای آمریکا و انگلیس به این اندازه بالا نبود.

 

 خطیب موقت نماز جمعه ایلام گفت: معادل این واکسن در کشورهای شرقی هم تولید شده که امیدواریم واکسن ایرانی زودتر به مرحله تایید رسیده و نباید به واکسن‌های خارجی اعتماد کرد چرا که آمریکا و انگلیس دشمن ایران هستند.

کد خبر 1013281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha